سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱
جایزه ادبی مکزیک به نویسنده پرویی رسید

آلفردو برایس اچنیک، نویسنده پرویی دیروز دوشنبه به عنوان برنده جایزه بین‌المللی کتاب نمایشگاه گوادالاخارای مکزیک انتخاب شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از لاتین هرالد تریبیون، گالین اندری میهالسکو،سخنگوی گروه داوری این جایزه دیروز با اعلام این خبر گفت:گروه داوری از این نویسنده به عنوان «یکی از بنیادی‌ترین چهره‌های ادبی آمریکای لاتین» یاد کرده است. 

برایس اچنیک متولد 1939 در لیما، یکی از مهم‌ترین چهره های ادبی آمریکای لاتین است. آثار او به عنوان ادبیاتی تاثیرگذار در میان نسل های مختلف شناخته شده و رمان او «یک جهان برای جولیوس» در سال 1970 از آثار ماندگار ادبیات لاتین به شمار می‌رود. 

نوشته های برایس اچنیک پر از طنز با حسی از هزل است. این آثار با حسی مالیخولیایی از نوستالژی درباره سال‌های گذشته، دربرگیرنده شخصیت‌هایی است که خواننده می‌تواند با آن‌ها احساس صمیمیت کند. اچنیک همچنین نویسنده کتاب «زندگی اغراق آمیز مارتین رومانا» و «در آوریل منتظر من نباش» و «مردی که از اکتاویو از کادیز حرف زد» است. 

این جایزه 24 نوامبر(4 آذر) در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گوادالاخارای مکزیک که مهم‌ترین رویداد در جهان ادبیات اسپانیایی زبان است، به این نویسنده اهدا می‌شود. 

سال 2011 جایزه معتبر گوادالاخارا به فرناندو والجو،نویسنده کلمبیایی رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها