دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
خبرگزاری کتاب در معرفی صنعت نشر موفق عمل کرده است

فتح‌الله فروغی معتقد است، حضور خبرگزاری کتاب به معرفی جایگاه صنعت نشر کشور کمک کرده و اصحاب فرهنگ از طریق این خبرگزاری اخبار و موضوعات تخصصی حوزه خود را بیشتر می‌شناسند.-

فتح‌الله فروغی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره جایگاه این خبرگزاری در صنعت نشر کشور گفت: خبرگزاری کتاب در بخش نشر و معرفی این صنعت موثر بوده و توانسته به جایگاه قابل قبولی در این حوزه دست پیدا کند، چراکه فعالان این عرصه اخبار این خبرگزاری را دنبال می‌کنند و اگر اخباری برای انتشار داشته باشند در اختیار آن قرار می‌دهند. 

رییس کمیسیون آموزش اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، افزود: البته این جایگاه به معنی این نیست که خبرگزاری در بهترین موقعيتي که باید باشد قرار دارد بلکه علم به این جایگاه باید منجر به ارتقای هر چه بهتر سطح خبرگزاری و تلاش برای راه‌های پیموده نشده و تجربه‌های تازه از سوی فعالان خبرگزاری کتاب شود. 

وی با تاکید بر این که اصحاب فرهنگ از طریق این رسانه با موضوعات مربوط به خود آشنا می‌شوند و این رسانه در این زمینه به خوبی نقش خود را ایفا مي‌كند، عنوان کرد: خبرنگاران و افرادی که در حوزه کتاب فعالیت می‌کنند به دلیل حوزه وسیع کاری خود باید از اطلاعات خوبی برخوردار باشند و خواننده حرفه‌ای کتاب باشند. حضور چنین افرادی در خبرگزاری به ارتقای آن یاری می‌رساند. 

مدیرمسوول انتشارات شورا در بخش دیگری از سخنانش درباره وجود رسانه‌های دیگری در حوزه کتاب، گفت: مخاطبان خبرگزاری کتاب افراد فعال در حوزه فرهنگ‌اند ولی رسانه‌های دیگر مانند شبکه کتاب و رسانه‌های جمعی دیگر می‌توانند مردم عادی را مخاطب قرار دهند و برای این دسته از افراد انگیزه ایجاد کنند تا به کتاب و کتابخوانی بپردازند. 

فروغی اظهار کرد: خبرگزاری کتاب باید تلاش کند فعالیت‌های خود را به گونه‌ای توسعه دهد که محتوای خود را برای قشر وسیع‌تری به طور فراگیر منتشر کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها