جلال ذکایی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: خلأ نشریهای که با رویکرد متفاوت به حوزه چاپ و مسایل مرتبط با این صنعت مانند نشر، گرافیک و بستهبندی بپردازد احساس میشد به همین دلیل تصمیم به انتشار این نشریه گرفتیم.
وی با تاکید بر اینکه رویکرد ما صرفا تخصصی نیست، گفت: ما میخواهیم با ترکیب دو نوع نشریه فنی و خبری، موضوعات مغفول در صنعت چاپ را بررسی کرده و به ظرفیت شهرستانها در حوزه چاپ و نیز وضعیت کارگران این حوزه توجه کنیم.
ذکایی با اشاره به این که در بخش تحریریه و مشاوره این نشریه از جوانان و دانشجویان رشته چاپ استفاده میکنیم، گفت: بحث جدی در صنعت چاپ عدم توجه و بهرهگیری از قابلیت گروههای علمی در صنعت چاپ است که ما سعی خواهیم کرد به این بخش توجه کنیم.
این فعال حوزه چاپ، اظهار کرد: نخستین پیششماره نشریه چاپخانه قرار است همزمان با روز ملی صنعت چاپ (11 شهریور) منتشر شود و پس از چند شماره و ارسال برای مخاطبان و نیز جذب مشترکان، برای فروش در کیوسکهای روزنامهفروشی نیز ارسال خواهد شد.
مدیر دومین نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی با اشاره به قطع روزنامهای این نشریه، گفت: تلاش ما در این نشریه شناسایی گروهها و افرادی به مخاطبان است که در نگاه اول شاید ارتباطی با چاپ نداشته باشند ولی عملا و در لایههای زیرین پیوند عمیقی با صنعت چاپ دارند.
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۹
نظر شما