شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۳
انتشار کتاب «مدیریت راهبردی با تاکید بر جهاد اقتصادی»

«مدیریت راهبردی با تاکید بر جهاد اقتصادی» عنوان کتابی به قلم رضا بنی‌اسد است که با چارچوب کلی و در عین حال درهم تنیده و شبکه‌ای، به بهره‌برداری از دانش اندیشمندان راهبردی و اندوخته کارگزاران ملی و سازمانی پرداخته است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «مدیریت راهبردی با تاکید بر جهاد اقتصادی» در دوازده فصل و پنج بخش به همت انتشارات «دانشگاه عالی دفاع ملی» منتشر شده است.

در پیشگفتار نویسنده، آمده است: «توسعه و اجرای راهبردهای ملی و بین‌المللی در تحقق اهداف کلان جهاد اقتصادی مستلزم توجه به سه حوزه راهبردی است: محیط‌شناسی ملی و بین‌المللی، شناخت منابع، قابلیت‌ها و شایستگی‌های ملی و بین‌المللی و شناخت جایگاه جهاد اقتصادی در چشم‌انداز راهبردی و بیست ساله نظام و فراسیاست دهه پیشرفت و عدالت که خود در جهت چشم‌انداز است.»

همچنین در بخش دیگری نویسنده درباره اهداف نگارش کتاب، می‌گوید: «تالیف کتاب‌هایی در زمینه سیاست‌های عمومی جهاد اقتصادی که عمدتا سیاست‌های فرهنگی، نظامی و انتظامی جهاد اقتصادی را در بر می‌گیرند، ضروری است.»

«مفاهیم و نظریه‌های مدیریت راهبردی و راهبرد»، «تحلیل محیط راهبردی ملی و بین‌المللی»، «منابع، قابلیت‌ها و شایستگی‌های ملی»، «چشم‌انداز راهبردی و بیانیه ماموریت» و‌ «توسعه و اجرای راهبردهای ملی و بین‌المللی اقتصادی» عناوین بخش‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند.

در فصلی از کتاب مفاهیم و الگوهای مدیریت راهبردی و سیر تکامل نظریه‌های مدیریت راهبردی و رویکردهای آن اجمالی بررسی شده و در فصول بعدی تحلیل می‌شوند. همچنین نویسنده در بخش‌های مختلف کتاب، از نمودار استفاده کرده است. 

همچنین در این کتاب، نویسنده با توجه به تاکیدی که بر الزام سند راهبردی در سطح ملی، بین‌المللی، سازمانی و فردی داشته، برای کتاب نیز سند راهبردی ترسیم کرده و در اختیار خوانندگان قرار داده است.

چاپ نخست کتاب «مدیریت راهبردی با تاکید بر جهاد اقتصادی» با شمارگان یک‌هزار و 500 نسخه و بهای 11 هزار و پانصد تومان از سوی انتشارات «دانشگاه عالی دفاع ملی» منتشر و به بازار کتاب عرضه شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها