دبیر دومین «کنفرانس ملی مدیریت کیفیت در چاپ» در پنل «استانداردهای کیفی در چاپ دیجیتال» بر سه عامل سرعت، ثبات و تنوع برای رسیدن به کیفیت در خدمات چاپی تاکید کرد.-
صادقی در بخشی از سخنان خود، اظهار کرد: تاکید ما در صنعت چاپ این است که تا حد ممکن توصیف از کیفیت را به صورت کمی و قابل اندازهگیری نزدیک كنيم و از واژههایی چون خوب، عالی و متوسط استفاده نکنیم.
وی سپس تعریفی از «کیفیت» ارایه کرد و افزود: کیفیت مجموعه خصوصیات یک محصول است که قادر به تامین نیازهای از پیش تعیین شده باشد. در واقع این تعریف نشان میدهد که کیفیت اتفاقی نیست بلکه از ابتدا میدانید قرار است به آن برسید و برای رسیدن به کیفیت برنامهریزی دارید.
دبیر دومین «کنفرانس ملی مدیریت کیفیت در چاپ» با بیان این که نمیتوان در هیچ نوع تجارتی از محصول یا خدمت صرف، صحبت کرد، گفت: کیفیت دستگاههای مورد استفاده، ابزارها، مواد اولیه، شکل ارایه خدمت و... سطح کیفی محصول نهایی را تعیین میکند و اگر در هر کدام از این مراحل مشکلی وجود داشته باشد، به حد مورد نظر کیفی نخواهیم رسید.
صادقی در بخش دیگری از سخنرانی خود، بودجه، اجزای پروژه، زمان و مکان تحویل، مشخصات کاغذ مورد استفاده، رنگهای کار چاپی، عملیات نهایی و... را در کیفیت طرحریزی یک کار چاپی موثر دانست که از پیش باید آنها را تعیین کرد.
وی همچنین کیفیت اجزای متنی، فرمت فایل، اجرای کار، رعایت الزامات صحافی و تصاویر اسکن شده را نیز مواردی تاثیرگذار بر کیفیت فنی کارهای گرافیکی عنوان کرد.
به گفته دبیر دومین «کنفرانس ملی مدیریت کیفیت در چاپ» کیفیت خدمات چاپی همواره با سه عامل سرعت، ثبات و تنوع در ارتباط است.
دومین «کنفرانس ملی مدیریت کیفیت در چاپ» تا 28 تیرماه ادامه خواهد داشت.
نظر شما