ايبنا - خواندن يك صفحه از يك كتاب را ميتوان چند گونه تعبيركرد؛ چيدن شاخه گلي از يك باغ، چشيدن جرعهاي ازاكسير دانايي، لحظهاي همدلي با اهل دل، استشمام رايحهاي ناب، توصيه يك دوست براي دوستي با دوستي مهربان و...
امروزه اطلاعات برپایه وب، عامل اولیه و موثر بر تصمیمات مصرفکننده تقریباً در تمامی بازارهای عمده بوده و نیز ایجادکننده (و در عین حال نیازمند به) سطوح بالایی از نوآوری برای کسب مزیت رقابتی است (2008، UNWTO).
تجارت الکترونیکی (از دیدگاه خدماتی)، ابزاری است که از خواستههای دولتها، شرکتها، مصرفکنندگان و مدیریت در جهت کاهش هزینههای ارائه خدمات در راستای بهبود کیفیت محصولات و خدمات و افزایش سرعت تحویل خدمات پشتیبانی میکند. در صورتی که بخواهیم بدانیم آیا گردشگری، آمادگی ورود در عرصه تجارت الکترونیکی را داشته است یا خیر، میتوان از برخی نظرات در این زمینه سود برد. 3 روش تحت عنوان آزمون خرید الکترونیکی وجود دارد:
1. مشخصات محصول: میزان وابستگی انتخاب محصول به حواس پنجگانه انسان.
2. آشنایی و اطمینان مشتری به محصول: محصولاتی را که مشتریان از قبل با آن آشنا بوده و نسبت به آن اطمینان دارند، راحتتر خریداری میکنند.
3. ویژگیهای مشتری: بسیاری از مشتریان ممکن است به دلایل مختلف خرید الکترونیکی را نپذیرند (حنفیزاده و رضایی، 1386).
یادآوری میشود که عوامل حیاتی موفقیت تجارت الکترونیکی عبارتند از: امنیت اطلاعات و سیستمها، حفظ اطلاعات مشتری، پایداری سیستمها، هزینههای عملیاتی، مطالعات کمی عملیات تجارت الکترونیکی و وبگاهها، راحتی استفاده، نمایش مناسب اطلاعات کالا و الکترونیکی، پرداخت، تحویل، قیمت رقابتی، سرعت، خدمات، تنوع کالاها و خدمات طراحی وبگاه، بازاریابی، اعتماد و وفاداری مشتریان (2006، Sung).
صفحه 24/ بازاریابی الکترونیکی در صنعت گردشگری/ رسول محمدعلیپور و مصطفی حاجیامینی/ انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی/ سال 1391/ 94 صفحه/ 4600 تومان
نظر شما