شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴
نمایشگاه کتاب تهران نشان توسعه‌یافتگی ایران است

آیین پایانی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ظهر امروز (۲۳ اردیبهشت) در مصلای امام خميني(ره) تهران برگزار شد. محمدرضا رحیمی معاون اول رييس جمهوري در این آیین گفت: به دست آوردن رتبه نخست در خاورمیانه و رتبه دهم در جهان در عرصه فرهنگی، نشان توسعه‌یافتگی ایران است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رحیمی ضمن تبریک تولد حضرت فاطمه (س)، برپایی نمایشگاه کتاب را بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه در نوع خود در منطقه بی‌نظیر است و این نشان از توجه ویژه دست‌اندرکاران ما به حوزه فرهنگ دارد.

وی اضافه کرد: یکی از حرکت‌های خوب این دوره از نمایشگاه دعوت از روسای دوره‌های گذشته نمایشگاه کتاب است که ۲۴ دوره آن را برپا کرده‌اند و بنای امروز این ربع قرن جهاد فرهنگی را گذاشته‌اند.

معاون اول رییس جمهور درباره مکان آینده نمایشگاه گفت: به‌زودی مقدمات کلنگ‌زنی مکان اصلی نمایشگاه زده خواهد شد و پی‌گیر جدی ساخت آن خواهیم بود تا نمایشگاه در حد و اندازه‌های خود در مکانی مناسب‌تر برگزار شود.

رحیمی به کارنامه نشر دولت فعلی هم اشاره کرد و افزود: ۳۳۰ هزار عنوان کتاب در این دولت به چاپ رسیده اند که برابری می‌کند با تمام کارنامه نشر جمهوری اسلامی و این از توجه ویژه دولت به فرهنگ مکتوب نشان دارد.

وی چند توصیه هم به وزارت فرهنگ و ارشاد کرد: چند نکته را باید به خدمت وزیر ارشاد اعلام کنم از جمله این‌که باید تلاش کنیم در آینده کتاب به‌آسانی در درسترس مردم قرار گیرد؛ سرانه مطالعه باید با تدابیر لازم افزایش یابد؛ باید نمایشگاه‌های متعدد در مقاطع متفاوت برگزار شود و نیز مسیر نوشتن و چاپ و نشر باید هموار شود.

رحیمی در پایان سخنانش قول داد دولت هرگونه همکاری را با وزارت ارشاد انجام دهد تا این نمایشگاه به جایگاه اصلی خود در دنیا دست پیدا کند و گفت: اگر از پتانسیل‌های موجود به درستی استفاده شود باید شاهد بازدیدکنندگان بیش از ۸، ۹ میلیون باشیم و به جای ۷۷ کشور، ۱۷۷ کشور در نمایشگاه شرکت کنند.

بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران از ۱۳ اردیبهشت آغاز شده بود و امروز ۲۳ اردیبهشت روز پایانی آن است.

گزارش تکمیلی آیین پایانی بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران که با حضور سید محمد حسینی، وزیر ارشاد و بهمن دری، معاون وی و رییس این دوره از نمایشگاه همراه بود، تا دقایقی دیگر در «ایبنا» منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها