سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۱
ارتقاي نوآوري ايده اصلي كتاب «مديريت نوآوري» است

ايده اصلي كتاب «مديريت نوآوري» كه به تازگي در دسترس دانشگاهيان قرار گرفته، تلفيق نوآوري در كسب برتري رقابتي و ارتقاي نوآوري است. علیرضا جباری يكي از مترجمان این کتاب می‌گوید: مردم خواستار محصولات جدیدند و از محصولاتی که از دیرباز تولید شده استقبال نمی‌شود.-

مترجم كتاب‌ «مديريت نوآوري» در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، درباره دلايل انتخاب اين اثر براي ترجمه گفت: كتاب‌هاي نشر دانشگاهي به توصيه دپارتمان‌هاي دانشگاه و بررسي مشاوران آن‌ها از خلأهاي منابع دانشگاهي و كتاب‌هاي درسي  انتخاب مي‌شود.

 جباري افزود: كتاب «مديريت نوآوري» نيز از طرف استادان دانشگاه شريف و در رشته صنايع انتخاب شده است. اين كتاب براي دانشجويان دوره‌هاي كارشناسي ارشد دانشگاه‌ها و در برخي از بخش‌ها براي دانشجويان مقاطع پايين‌تر و در مديريت توليد و مديريت صنعتي كاربرد دارد.   

وي درباره نويسندگان كتاب گفت: «جو تيد» از استادان مديريت فناوري و نوآوري و مدير بررسي‌ها در مركز پژوهش خط‌مشي علم و فناوري در دانشگاه ساسكز انگلستان و «جان برانت» از مدرسان مديريت نوآوري در در مدرسه عالي مديريت دانشگاه كرانفيلد است.

اين مترجم درباره محتواي كتاب عنوان كرد: نوآوري و برتري رقابتي از مواردي است كه در اين كتاب به آن اشاره شده است.

جباري تأكيد اصلي كتاب را تلفيق نوآوري در كسب برتري رقابتي دانست و با اشاره به انواع نوآوري عنوان كرد: نوآوري در محصول، فرآيند، وضعيت و الگوي كاركرد سازمان از انواع نوآوري است.

وي به نوآوري از نوع ديگر با عنوان «نوآوري نموي» نيز اشاره كرد و گفت: اين نوآوري طولاني مدت است و در عرصه توليد بسيار موثر بوده و بايد به اين نوع نوآوري به عنوان يك راهبرد اساسي رو آورد و از زمينه‌هاي مختلف نوآوري در ارتقا سطح محصول استفاده كرد.

مترجم كتاب مديريت نوآوري افزود: بر اساس زمينه‌ها و امكانات علمي بايد نوآوري را ارتقا دهيم تا به اين ترتيب به حركتي نو در فرايند توليد تبديل شود.

وي با اشاره به اين‌كه در زمينه نوآوري كمبود اساسي در منابع دانشگاهي وجود دارد، گفت: يكي از دلايلي كه نشر دانشگاهي از مشاوره استادان دانشگاه براي ترجمه كتاب‌ها استفاده مي‌كنند، شناخت آن‌ها از كمبودها و نواقص كتاب‌هاي درسي است.

اين نويسنده در ادامه سخنان خود عنوان كرد: اين كتاب به طور كلي به مسايل توليدي و صنعتي مي‌پردازد و در همه زمينه‌هايي كه به دنبال طرح‌هاي نو هستند كاربرد دارد.

وي اضافه كرد: به طور اساسي مخاطبان اين كتاب دانشجويان مديريت صنعتي و مديريت بهداشت و آموزش‌اند.

جباري درباره علت حجيم بودن كتاب گفت: بيشتر كتاب‌ها در زمينه صنايع و مديريت، كتاب‌هاي حجيمي هستند و اولويت با بيان مطالب علمي در كتاب است حتي اگر حجم مطالب زياد باشد.

وي همچنين با اشاره به وابستگي فصول كتاب افزود: استادان مي‌توانند از اين كتاب براي مباحث درسي خود استفاده كنند و در ترجمه اين كتاب حتي صفحه‌آرايي نيز مطابق با نسخه اصلي كتاب بوده و سعي شده تا تمامي ويژ‌گي‌هاي ظاهري آن حفظ شود. 

وي افزود: اين كتاب به دنبال تشخيص پيوندهاي موجود ميان ساختارها و فرايندهايي است كه از نوآوري و ايجاد فرصت براي آن در محيط‌هاي خاص مربوط به فناوري و بازار و الزام به انجام اين اقدام پشتيباني مي‌كند.

كتاب «مديريت نوآوري» به قلم جو تيد، جان برانت و كيت پاويت با ترجمه عليرضا جباري و عباس كحال‌زاده به همت نشر دانشگاهي در 693 صفحه و به بهاي 14 هزار و 500 تومان منتشر شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها