دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۷
نخستين هدف آموزش عمومي قرآن كريم تصويب شد

نخستين هدف از اهداف هفت‌گانه آموزش عمومي قرآن كريم در بيست و پنجمين جلسه كميسيون توسعه آموزش عمومي قرآن كريم پس از ساعت‌ها بحث و بررسي به تصويب اعضاي اين كميسيون رسيد._

احمد شاه‌علي، كارشناس قرآن وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر اظهار كرد: در ابتداي بيست و پنجمين جلسه كميسيون توسعه آموزش عمومي قرآن كريم، نمايندگان سازمان‌ها و نهادهاي عضو كميسيون، گزارش فعاليت‌هاي خود را كه با هدف اجراي طرح ملي «حفظ قرآن كريم(نور)» انجام داده‌اند، ارايه كردند.

وي ادامه داد: بخش اعظم اين جلسه به بررسي نخستين هدف از اهداف هفت‌گانه آموزش عمومي قرآن كريم مبني بر «توانايي خواندن قرآن كريم و درك معناي آيات شريفه» اختصاص يافت. اين هدف پس از تبادل نظر اعضاي كميسيون توسعه آموزش عمومي قرآن كريم و اِعمال تغييرات به عبارت «توانايي خواندن قرآن كريم به صورت صحيح، روان و فصيح عموم عبارات و آيات قرآن كريم» تبديل شد و به تصويب نهايي رسيد.

اين كارشناس قرآن وزارت آموزش و پرورش افزود: همچنين در اين جلسه، نخستين هدف آموزش عمومي قرآن كريم (توانايي خواندن قرآن كريم به صورت صحيح، روان و فصيح عموم عبارات و آيات قرآن كريم) با دو تبصره توضيح داده شد. تبصره نخست عبارت است از «هدف از خواندن صحيح و روان، خواندن درست آيات و عبارات قرآن كريم با سرعت معمولي و بدون مكث است» و دومين تبصره به بيان منظور از كلمه فصاحت مي‌پردازد و آن «فصاحت حداقلي و در حد تمايز در تلفظ حروف و حركات» است.

كارشناس قرآن وزارت آموزش و پرورش با بيان اين‌كه اداره كل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش مي‌كوشد تا جلسات كميسيون توسعه آموزش عمومي قرآن كريم را به صورت ماهانه برگزار كند گفت: جلسه بعدي كميسيون توسعه آموزش عمومي قرآن كريم شنبه(26 فروردين) سال 1391 برگزار خواهد شد. بررسي دومين هدف از اهداف هفت‌گانه آموزش عمومي قرآن كريم از جمله اهداف تشكيل اين جلسه به شمار مي‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط