جمعه ۱۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۱
جولان نویسنده های اسپانیایی در ایتالیا

«کارلوس روییز زافون» و «کلارا سانچز» با نشر کتاب های تازه‌شان دوباره جای پای کارهایشان را در میان بازار کتاب ایتالیا پررنگ کردند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از خبرگزاری ایتالیا، رمان «عشق، شکر، دارچین» نوشته «اِمی بریتلی» پس از دو هفته دوباره عنوان پرخواننده ترین کتاب هفته در ایتالیا را به خود اختصاص داد.
در این رمان، زندگی همسرانی به نام های «ژولیت» و «سیمون» تعریف می شود که زندگی مشترکشان را به تازگی آغاز کرده اند. «ژولیت» که از زندگی اش احساس رضایت می کند، پس از مدتی واقعیتی را در می یابد و این واقعیت چیزی غیر از خیانت همسرش به وی و روی گردان شدن او به سوی عشق اولیه اش نیست. 

««لذت نوشتن، همه شعرها» نوشته «ویسواوا شیمبورسکا نخستین کتاب هفته پیش، این هفته در رده دوم است. این شاعر لهستانی یک ماه پیش از دنیا رفت.

«زندانی آسمان» اثر «کارلوس روییز زافون» اسپانیایی مشهور که پیش از این نیز با دیگر رمان هایش همچون چراغ های سپتامبر» شناخته شده بود، در رده سوم جای دارد. سال 1957 سرمایی سخت بارسلون را فرا گرفته است. شهر هنوز در تلاش برای خروج از بلای پس از جنگ است و همگی برای به وجود آوردن فضای آرامش تلاش می کنند و ... . 

«خاطرات یک بچه ریغو، یک واقعیت تلخ» نوشته «جِف کینی» با پیمودن چند پله بیشتر، این هفته از رده ششم به رده چهارم جدول رسیده است. این کتاب در سال 2007 در آمریکا چاپ شد. «خاطرات یک بچه ریغو» داستان اتفاق های دوران کودکی و آرزوهای کودکانه یک پسر یازده ساله به نام «جورج هِفلی» است. این کتاب سرشار از کنایه است و فروش سی میلیونی را در کارنامه اش دارد.
 
دو کتاب در ارتباط با تغذیه و رژیم های غذایی از « پیِر دوکان» که نسخه غیرتصویری آن پنجم و نسخه غیرتصویری آن ششم جدول هستند نیز در جدول این هفته به چشم می خورند.

«اهریمن، حتما» کتاب نوشته «آندره آ کامیلری» چهره بسیار مشهور و پرطرفدار داستان های جنایی ایتالیایی که در صورت نوشتن کتابی تازه، به طور قطعی در میان پرفروش ترین های ایتالیا جای می گیرد، این هفته در جای هفتم قرار دارد.

­شخصیت های این داستان ها، از میان مردم عادی انتخاب شده اند تا زندگی روزمره شان با انواع فراز و نشیب ها و آرزوها نگاشته شود. در میان این آدم ها، دو فیلسوف که برای به دست آوردن جایزه نوبل با هم رقابت می کنند، دزدی که قلبی مهربان دارد و دختری که با وجود تمام مشکل های زندگی اش برای گذران زندگی، سختگیری های صاحبکارش را تحمل می کند، از شخصیت های این قصه ها هستند. 

«بوی برگ های لیمو» نوشته «کلارا سانچز» که زمانی بسیار طولانی یکی از رمان های خارجی حاضر در جدول بود، این بار با«صدای نامریی باد» دوباره یکی از پرخواننده ترین کتاب ها در ایتالیا شده است.

«صدای نامریی باد» که از 23 فوریه روانه کتابفروشی ها در ایتالیا شده، گویای سفر عجیب و پرماجرای زنی همراه همسر و فرزندش به اسپانیا است. «جولیا» همراه پسربچه چند ماهه و همسرش برای مسافرت به اسپانیا آمده اند. «جولیا» از خانه خارج می شود، اما راه برگشت به خانه را فراموش می کند و در تاریکی شب، از کنار ساحل سر در می آورد. در این هنگام مردی را می بیند که او را می شناسد، اما «جولیا» این مرد را نمی شناسد و ... .

«دست پخت خوشمزه» کتاب آموزش آشپزی دیگری است که پس از موفقیت «آنتونِلا کلِریچی» و «بنه دِتا پارودی» در فروش کتاب های آموزش آشپزی در ایتالیا، پرفروش شده است. این کتاب را «سیمونِتا آنجِلو هورنبی» و «روزاریو لاتزاتی» نوشته اند و نهمین کتاب پرفروش هفته بود. 

«رنج آزادی، چرا ایتالیایی ها به داشتن کارفرما عادت دارند» نوشته «کورادو اوجیاس» کتابی منتشر شده از انتشارات «ریتزولی» در جایگاه پایانی جدول قرار دارد. این کتاب، همچنان که از عنوانش هویداست، به یکی از عادت های رایج در میان مردم جامعه ایتالیا پرداخته است.

مترجم: مریم مجدی نسب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها