یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۴
«فِردی برق  و بلا» به زودي از راه مي‌رسد

مجموعه «فِرِدي برق و بلا» به‌زودي با ترجمه «شهلا انتظاريان» توسط انتشارات هيرمند منتشر مي‌شود.-

«انتظاريان» در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين‌باره گفت: شخصيت اصلي اين مجموعه كودكي به نام «فِردي» است كه در خانه و مدرسه ماجراهايي را مي‌آفريند. در ميان اين ماجراها، به‌طور غيرمستقيم موضوعاتي مانند كار گروهي و مواجه با موقعيت‌هاي استرس‌زا در كلاس درس به مخاطبان آموزش داده مي‌شود.

وي در ادامه گفت: «دردسر تكليف»، «سلطان بگو و ببين»، «بهترين هديه» و «دردسر بوقلمون روز شكرگزاري» نام‌هاي چهار جلد نخست اين مجموعه است كه به‌تازگي ترجمه‌ آن‌ها را تمام كرده‌ام و به انتشارات هيرمند سپرده‌ام.

«فردي برق و بلا» اثر «اَبي كلين» است كه خود زماني آموزگار بوده و بسياري از داستان‌هاي اين مجموعه حاصل تجربياتش از آن دوران است.

از مترجم «پرنده بي‌آشيان» كتاب ديگري نيز با نام «هارشا واردانا» مراحل انتشار را مي‌گذراند. اين كتاب درباره يكي از پادشاهان هندوستان است كه در سال 606 ميلادي حكومت بخش‌هايي از هند را به دست مي‌گيرد. او در زمان حكومتش دو قلمرو قدرتمند را متحد مي‌كند و به اين ترتيب تاثير زيادي بر مناطق شمالي هندوستان مي‌گذارد.

نويسنده‌ كتاب «هارشا واردنا»، «دِويكا ران‌گاچري» است كه برمبناي زندگي اين پادشاه، داستاني تاريخي را براي نوجوانان روايت كرده است. 

انتشارات قطره اين كتاب را به دست مخاطبان ايراني مي‌رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها