دوشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۹

خانه و موزه گوته در شهر فرانکفورت آم ماین صاحب دست نوشته ای از «نوالیس» نویسنده و فیلسوف آلمانی قرن 18 و 19 شد که مدت 200 سال تمام ناپدید شده بود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان ، دست نوشته تازه کشف شده ای که اخیرا در تملک موزه و خانه گوته در شهر فرانکفورت آم ماین درآمده یک صفحه دو رو نوشته شده مربوط به طرح رمان ناتمام «هاینریش فون اوفتردینگن» از مشهورترین آثار «نوالیس» است.
 
این رمان یک اثر موفق مربوط به اوایل دوران رمانتیک است که پس از مرگ «نوالیس» توسط نویسندگانی به نام های «فریدریش شلگل» و «لودویگ تیک» در سال 1802 منتشر شد. 

«فریدریش فرایهر فون هاردنبرگ» مشهور به «نوالیس» در 2 مه 1772 متولد شد و 25 مارس 1801 درگذشت. او از مشهورترین نمایندگان دوران رمانتیک ادبی در کشور آلمان بود که آثار مختلفی را در قالب نظم و نثر از خود برجای گذاشت. موزه گوته در نظر دارد از 28 ژانویه تا 4 مارس (8 بهمن تا 14 اسفند) این دست نوشته «نوالیس» را در معرض بازدید عموم قرار دهد. 

خانه و موزه گوته واقع در بخش قدیمی شهر فرانکفورت آم ماین تا سال 1795 محل زندگی خانواده یوهان ولفگانگ فون گوته نویسنده، شاعر، شرق شناس و فیلسوف بزرگ آلمان بود. اگر چه این بنا از آن تاریخ به بعد مالکان خصوصی متعددی یافت و علاوه بر آن در طول زمان در اثر عوامل گوناگون از جمله بمباران 22 مارس 1944 دچار صدمات بسیاری شد اما هر بار به شکل اصلی خود مرمت شد و امروزه به عنوان خانه و موزه گوته در برگیرنده آثار و اشیایی مربوط به این شخصیت سرشناس عالم ادبیات آلمان همچون مبلمان، تابلوها، کتاب ها و دست نوشته های گوته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها