كارشناسان فرهنگي ـ هنري ادارات آموزش و پرورش شهرستانهاي استان فارس در راستاي اجراي رهنمودهاي مقام معظم رهبري درباره كتاب و كتابخواني، ارتقاي جايگاه كتاب و افزايش سرانه مطالعه در ميان دانشآموزان، راهكارهاي خود را در هشت محور اصلي ارايه كردند.-
وي ادامه داد: 59 كارشناس فرهنگي ـ هنري ادارات آموزش و پرورش شهرستانهاي استان فارس در هشت محور اصلي سخنان مقام معظم رهبري(جايگاه و اهميت كتاب، نگاه جدي به كتاب و كتابخواني، برنامه و سير مطالعاتي، افزايش سرانه مطالعه، تشويق و تبليغ، توليد، چاپ و انتشار كتاب، فضا و تجهيزات كتاب و كتابخواني و سبد كتاب و توسعه كتابخواني در خانواده) راهكارهاي خود را به اداره كل آموزش و پرورش استان فارس ارسال كردند.
كارشناس مسوول فرهنگي ـ هنري اداره كل آموزش و پرورش استان فارس با بيان اينكه اين اداره پس از جمعآوري تمامي راهكارها، با حضور 59 كارشناس فرهنگي ـ هنري ادارات آموزش و پرورش شهرستانهاي استان فارس جلسهاي را تشكيل داد، گفت: كارشناسها در اين جلسه علاوه بر تجزيه و تحليل راهكارهاي ارايه شده، ساير راهكارهايي را كه به صورت شفاهي در اين جلسه مطرح كرده بودند، بررسي كردند و در پايان، اداره كل آموزش و پرورش استان فارس راهكارهايي كه قابليت اجرايي شدن را داشتند، انتخاب و آنها را به صورت بخشنامه براي اجرا در مدارس به ادارات آموزش و پرورش شهرستانهاي استان فارس ارسال كرد.
كريمي با بيان اينكه اكنون تمام مدارس شهرستانهاي استان فارس در حال اجراي اين راهكارها و پيشنهادها با هدف محقق شدن فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر «افزايش سرانه مطالعه و ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني»اند، گفت: دعوت از نويسندگان كتاب براي حضور در مدارس، تشكيل هستههاي مطالعاتي و ارايه خلاصه مباحث در كلاس، تشويق دانشآموزان مستعد به نوشتن قصه و داستان، قرار دادن ميز معرفي كتاب در جلسههاي انجمن اوليا و مربيان، حضور و تشويق والدين كتابخوان در صبحگاه مدارس و جابجايي كتاب در مدارس همجوار، نمونههايي از اين راهكار به شمار ميآيند.
وي اظهار كرد: تمامي مدارس موظفند تا اسفند ماه سال جاري، بازخورد اجراي اين راهكارها را به اداره آموزش و پرورش منطقه خودشان گزارش دهند. ادارات آموزش و پرورش هر منطقه نيز بايد تا پايان فروردين ماه سال آينده، اين گزارشها را به اداره كل آموزش و پرورش استان فارس ارايه كنند.
كارشناس مسوول فرهنگي ـ هنري اداره كل آموزش و پرورش استان فارس افزود: اين اداره پس از جمعآوري گزارشهاي مربوط به بازخورد اجراي راهكارهاي توسعه كتاب و كتابخواني در مدارس، بر اساس نمونهبرگهايي كه به ادارات آموزش و پرورش شهرستانهاي استان فارس ارسال شده است، ارزيابي ازبازخوردها را با در نظر گرفتن امكانات، محروميتها و محدوديتهاي هر شهرستان آغاز ميكند.
كريمي ادامه داد: اداره كل آموزش و پرورش استان فارس پس از اتمام ارزيابي فرآيند و نتيجه اجراي راهكارها در مدارس، در پايان سال تحصيلي جاري جلسهاي را با حضور كارشناسهاي فرهنگي ـ هنري شهرستانهاي استان فارس تشكيل ميدهد تا نقاط قوت و ضعف هر يك از راهكارهاي اجرا شده در مدارس بررسي شوند.
وي در پايان گفت: اداره كل آموزش و پرورش استان فارس پس از جمعآوري نقاط قوت و ضعف هر يك از راهكارها، براي سال تحصيلي آينده طرحي جامع از اين راهكارها را با هدف اجرا شدن در مدارس در سطح كيفي مطلوبتر ارايه ميكند.
نظر شما