چهارشنبه ۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۰
نظام‌هاي آموزش و پرورش جهان اقتصادمحورند

نويسنده كتاب «درباره ارتباط دموكراسي و علوم انساني» معتقد است كه نظام‌هاي آموزش و پرورش جهان در پي تربيت انسان‌هايي براي حفظ منافع اقتصادي‌اند و معنويت، كمترين اهميت را در اين نظام‌ها دارند. اين اثر به فارسي برگردانده مي‌شود.-

مريم وتر، مترجم اين اثر، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: اين اثر نشان مي‌دهد كه نظام تعليم و تربيت در جهان به ويژه در هند و آمريكا، افراد را به سمت سودجويي سوق مي‌دهد.

وي افزود: «مارتا نوسباوم» نويسنده كتاب، معتقد است كه بيشتر نظام‌هاي آموزش و پرورش كشورها، آمال اقتصادي را دنبال مي‌كنند و اهداف معنوي را ناديده مي‌گيرند. اين امر حتي در دانشگاه‌هاي جهان نيز مشاهده مي‌شود. 

وتر ادامه داد: طبق بررسي‌ها و تحليل‌هاي اين كتاب، نظام‌هاي آموزشي جهان در پي تربيت انسان‌هايي براي حفظ منافع اقتصادي‌اند و معنويت و توجه به ديگران، در اين نظام‌هاي آموزشي اهميتي ندارند.

وي افزود: تعليم و تربيت جهاني، از انسان‌محوري به اقتصادمحوري سوق يافته است. طبق بررسي‌هاي نويسنده، نظام‌هاي آموزش و پرورش آمريكا و هندوستان بيش از ساير كشورها به اين رويكرد گرايش پيدا كرده‌اند.

چاپ كتاب «درباره ارتباط دموكراسي و علوم انساني» را انتشارات كوير بر عهده دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط