دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۶
نقد برنامه «آپارات» و «كوك» بي‌بي‌سي فارسي در يك كتاب

كتاب «بررسي ساختار و محتواي برنامه‌هاي شبكه تلويزيوني ماهواره‌اي بي‌بي‌سي فارسي» منتشر شد. اين اثر، برنامه‌هايي مانند «به عبارت ديگر»، «آپارات»، «پرگار» و «كوك» اين شبكه را تحليل كرده است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، رسانه‌هاي دنياي امروز نقش مهمي در پيشبرد برنامه‌هاي مختلف دولت‌ها دارند و استفاده بهينه و بهنگام از توان آن‌ها مي‌تواند ميزان كارآيي دولتمردان را در اجراي سياست‌هايشان افزايش دهد.

افزايش شبكه‌هاي خبري ماهواره‌ها حكايت از نقش مهم رسانه‌هاي جمعي در اطلاع‌رساني دارد و در اين ميان آغاز به كار تلويزيون بي‌بي‌سي فارسي با پوشش جغرافيايي سه منطقه فارسي زبان ايران، تاجيكستان و افغانستان، برخي تمايزات جدي محتوايي و اجرايي را ميان اين رسانه نوپا و ساير تلويزيون‌هاي ماهواره‌اي نشان مي‌دهد.

نويسنده كتاب حاضر بر اين عقيده است كه شبكه بي‌بي‌سي فارسي، موج جديدي از جنگ رسانه‌اي نرم عليه ايران است كه مسايل سياسي را در كوتاه ‌مدت و فرهنگ، اعتقادات، هويت، قوميت و باورهاي مردن را در بلندمدت هدف گرفته است.

اين كتاب براي بررسي برداشت‌ها و پيش‌فرض‌ها در برنامه‌هاي اين شبكه، علاوه بر تحليل محتوا از روش محتوايي نيز سود جسته است.

برنامه‌هاي «به عبارت ديگر»، «صفحه 2»، «آپارات»، «پرگار» و «كوك» از شبكه بي‌بي‌سي فارسي براي نقد و بررسي در اين اثر انتخاب شده‌اند.

چاپ نخست كتاب «بررسي ساختار و محتواي برنامه‌هاي شبكه تلويزيوني ماهواره‌اي بي‌بي‌سي فارسي» به قلم محمد محمدخاني‌ملكوه با شمارگان 1000 نسخه، 324 صفحه و به بهاي 46000 ريال از سوي انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط