شنبه ۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۱
سرگذشت پسري كه بر رود نيل غلبه كرد

«فرعون، پسري كه بر رود نيل غلبه كرد» منتشر شد. اين كتاب تازه‌ترين ترجمه‌ي «شهلا انتظاريان» براي نوجوانان است.

ايبنا نوجوان: «فرعون، پسري كه بر رود نيل غلبه كرد» عنوان كتابي است كه انتظاريان كه مدتي پيش خبر ترجمه‌ي آن را داده بود. 

اين كتاب اثر «جكي فرنچ»، نويسنده‌ي استراليايي است كه مدتي پيش مجموعه‌ي «خانواده‌ي عوضي» از او و با ترجمه‌ي انتظاريان منتشر شد. 

نويسنده در اين كتاب براساس اطلاعات تاريخي زندگي اميرزاده‌اي به نام «نارمر» را روايت مي‌كند كه مردم او را «مرد طلايي» مي‌نامند. 

انتظاريان، مترجم «فرعون، پسري كه بر رود نيل غلبه كرد» درباره‌ي موضوع آن گفت: «داستان اين كتاب به 5 هزار سال قبل برمي‌گردد يعني تقريباً زماني كه نخستين فرعون به پادشاهي مي‌رسد. شخصيت اصلي كتاب «نارمر» است كه در منابع تاريخي از او نام برده شده است. او قرار است امير شهر «تينيس» باشد كه فكر مي‌كند بزرگ‌ترين شهر كنار نيل و مركز تمامي دنياست.» 

اما بعد از حادثه‌اي، نارمر وادار مي‌شود از حقوق سلطنتي خود دست بكشد و با گروهي اسرار‌آميز‌ از تاجران‌، نيتوي معلول و گربه‌اي وحشي اما دست‌آموز به نام بِست، راهي سفري به خاورميانه در زمان باستان شود.او در اين سفر مي‌آموزد كه در واقع، تينيس بسيار كوچك است.
نارمر در اين كتاب بعد از اين سفر، چيزهاي جديدي از مردم اين منطقه ياد مي‌گيرد و هنگامي كه به سرزمين خود بازمي‌گردد، نخستين فردي مي‌شود كه دولت متحد اطراف رود نيل را تشكيل مي‌دهد. 

مخاطب با خواندن كتاب «فرعون»، اطلاعات زيادي درباره‌ي تاريخ ميان‌رودان، نحوه‌ي زندگي و تفكرات مردم، پيشرفت‌هاي علمي مانند چرخ‌هاي ريسندگي به دست مي‌آورد. 

مترجم «ميليون‌ها» گفت: «در واقع داستان در جايي تمام مي‌شود كه نخستين فرعون به پادشاهي مي‌رسد. كتاب بر اساس مستندات نوشته شده و گرچه نگاهي تاريخي دارد؛ اما تخيل نويسنده هم در آن دخيل بوده است.»

«جكي فرنچ» كتاب «فرعون، پسري كه بر رود نيل غلبه كرد» را در سال 2007 منتشر كرده است. 

اين كتاب را انتشارات پيدايش در 420 صفحه و با قيمت 8500 تومان منتشر كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها