شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۳
آمادگی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برای تبلیغ کتاب

محمدجعفر محمدزاده، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی خود را برای انعقاد تفاهمنامه‌هایی با معاونت امور فرهنگی این وزارتخانه با هدف تبلیغ بیشتر کتاب در مطبوعات اعلام کرد.-

به گزارش خبركزار كتاب ايران(ايبنا) محمدجعفر محمدزاده در گفتگو با ستاد خبری نوزدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم توجه بیشتر رسانه‌ها به کتاب و کتاب‌خوانی گفت: ما هم معتقدیم می‌توان به خوبی از ظرفیت رسانه‌ها برای معرفی کتاب‌های خوب و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه استفاده کرد. 

وی افزود: اگر بین ناشران و رسانه‌ها تفاهم‌نامه‌هایی امضا شود، معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی دارد برای رونق گرفتن معرفی و تبلیغ کتاب در رسانه‌ها که در واقع هدف اصلی‌اش گسترش کتاب‌خوانی در جامعه است، گام‌هایی جدی بردارد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: من به معاون امور فرهنگی وزارتخانه پیشنهاد داده‌ام که اگر زمینه انعقاد این تفاهمنامه‌ها فراهم شود، معاونت مطبوعاتی حاضر است با استفاده از توان خوب و بالای رسانه‌های ما هر اقدامی را برای گسترش کتابخوانی در جامعه انجام دهد. 

محمدزاده یادآور شد: بسیاری از مولفان از طریق فعالیت در رسانه‌ها و نشریات رشد کرده‌اند و این می‌تواند یک نقطه اشتراک خوب برای انعقاد تفاهمنامه‌هایی جدید میان ناشران و رسانه‌ها باشد.

وی در پایان گفت: من به عنوان کسی که خود سال‌ها در مطبوعات فعالیت داشته، معتقدم بسیاری از آثار خبرنگاران ما قابلیت تبدیل شدن به کتاب را دارد و به دلیل این قبیل ظرفیت‌هایی که در فضای رسانه‌ای و همچنین فضای نشر کشور وجود دارد، باید تلاش کنیم این دو حوزه یعنی کتاب و رسانه‌ها بیشتر به هم نزدیک شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها