شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۰
نخستين موزه صنعت چاپ كشور فردا گشايش مي‌يابد

نخستين موزه صنعت چاپ كشور، عصر فردا (يكشنبه 13 شهريور) در كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي فعاليت خود را آغاز مي‌كند. در اين موزه مجموعه‌اي از ماشين‌آلات و دستگاه‌هاي صنعت چاپ در حوزه‌هاي مختلف به نمايش گذاشته مي‌شود.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اين موزه كه دربردارنده پنج دستگاه قديمي چاپ از سال‌هاي 1800 ميلادي به بعد است با همكاري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و كتابخانه مجلس شوراي اسلامي را‌ه‌اندازي شده است. 

در اين موزه ابزارآلات، وسايل و دستگاه‌هاي قديمي چاپ كه در حوزه‌هاي مختلف حروف‌چيني، ليتوگرافي و صحافي كاربرد داشته نيز در فضايي به وسعت 300 مترمربع به نمايش گذاشته مي‌شوند.

در گذشته چاپخانه مجلس یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات مطبوعاتی ایران و خاورمیانه بود، که آثار فروان و مهمی مانند لغت نامه دهخدا را منتشر كرد.

در مراسم افتتاحيه اين موزه، رسول جعفریان رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، يوسف افراش مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سيد مجتبي حسینی رییس کتابخانه و موزه ملک، قاسم صافی، پژو هشگر عرصه چاپ و محمود کلاری از صاحبنظران عرصه چاپ حضور دارند.

همچنين در حاشيه مراسم افتتاح این موزه، نمایشگاه آثار مرتبط با صنعت چاپ در بخش نگارخانه کتابخانه مجلس برپا مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها