دوشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۲
بيماری خود را با اين كتاب‌ها فراموش كنيد

خواندن كتاب‌هاي تكراري آزاردهنده است، خصوصاً اگر بيمار باشيد. اما يك فهرست پيشنهادي هست از‌ كتاب‌هايي كه مي‌توانيد در هنگام بيماري آن‌ها را بخوانيد و دردتان را فراموش كنيد.

ايبنا نوجوان: بيماري كه از راه ببرسد، حس و حال كتاب خواندن هم كم مي‌شود. اما كتاب‌هايي هستند كه به شما كمك مي‌كنند روزهاي ناخوشي را راحت‌تر پشت سر بگذاريد.

«لاما لاما، در خانه با ماما» اثر «آن ديودني» درباره‌ي يك بزغاله‌ي مريض نوشته شده است. لاما مريض شده و مادرش از او پرستاري مي‌كند. دور و بر لاما پر از اسباب‌بازي و انواع بازي‌هاي مختلف است.
اما بعد از ناهار و چرت بعد از ظهر لاما كلافه است و اصلاً نمي‌داند چه بايد كرد؛ تا اين‌كه اتفاق جديدي مي‌افتد و مادر احساس مي‌كند بيمار شده و لاما بايد از او مراقبت كند. لاما و مادرش به رخت‌خواب مي‌روند و با هم كتاب مي‌خوانند تا يك روز بيماري كسل‌كننده سپري شود.

«دندان خرس كوچولو افتاد» نوشته‌ي «كارما ويلسون» و با تصويرگري «جين چاپ‌من» كتاب ديگري است كه مي‌توانيد آن را در زمان بيماري بخوانيد يا از بزرگ‌ترها بخواهيد آن‌را براي‌تان بخوانند. خرس كوچولوي اين داستان هميشه به چيزي احتياج دارد. بعضي وقت‌ها خسته است، گاهي گرسنگي آزارش مي‌دهد.

زماني هم مي‌رسد كه دندان شيري‌اش مي‌افتد و اين موضوع باعث ترس و نگراني‌اش مي‌شود و خرس كوچولو را از بازي و درس خواندن مي‌اندازد. خرس كوچولو سعي مي‌كند از دوستان جنگلي‌اش موش، جغد و ... كمك بگيرد اما كاري از پيش نمي‌برد.

منبع: سايت خبري نيويورك تايمز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها