به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اين نوشتار درباره اختيارات دانشگاهها براي تعيين برنامههاي درسي، وضعيت مطلوب برنامه درسي، قضاوت درباره نحوه برنامهريزي و رعايت اصول يادگيري مادامالعمر و فراگيري خودرهبر در برنامههاي درسي تدوين شده است.
نويسندگان اين كتاب از تجارب مفيد كشورهايى كه سالها پيش در اين مسير حركت كردند، بهره گرفته اند و به همين دليل كتاب به صورت ترجمه و تاليف تهيه شده تا امكان استفاده از چندين كتاب شناخته شده حاصل شود.
فصل نخست كتاب به مفاهیم، تعاریف و ویژگیهای برنامه درسی پرداخته و فصل دوم روند تدوين برنامههاى درسى را در دانشگاههاى كشور از گذشته تا حال و سپس الزامات و آسيبهاى برنامه درسى دانشگاه محور، بيان كرده است.
فصل سوم درباره باورها، ارزشها و ایدئولوژیهای برنامه درسی و فصل چهارم، رویکردهای سازماندهی برنامه درسی را مطرح و فصلهای پنجم و ششم با رويكرد سيستمى، مراحل برنامهريزى درسى را بررسى ميكنند.
كتاب حاضر براي دانشجويان رشته علوم تربیتی به عنوان كتاب مبنایی در زمينه برنامه درسی در آموزش عالی با همكاري دانشگاه اصفهان تدوین شده است.
كتاب «رويكردهاي نظري و عملي تدوين برنامههاي درسي در آموزش عالي» در 307 صفحه با بهاي 41500 ريال از سوي انتشارات سمت منتشر شده است.
سهشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۸
نظر شما