چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۲
"خاطرات شمس‌الدين مجابي" منتشر مي‌شود

حكيمه اميري كتاب "خاطرات شمس‌الدين مجابي" را نوشته است. اين اثر نگاهي به مبارزات مجابي و ارتباط وي با دانشجويان ايراني خارج از كشور در دوران قبل از پيروزي انقلاب اسلامي دارد./

حكيمه اميري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار داشت: مبارزات شمس‌الدين مجابي از دوران دانشجويي وي آغاز مي‌شود كه 2 نشريه "بي‌حاشيه و باحاشيه" و "با تفسير و بي‌تفسير" را منتشر مي‌كرد. با پررنگ شدن فعاليت‌ها و فشار‌ حكومت پهلوي مجبور به ترك كشور در سال 1343 مي‌شود.

وي ادامه داد: مجابي در خارج از كشور با دانشجويان ايراني و فعاليت‌هاي سياسي آن‌ها ارتباط پيدا مي‌كند. 

اميري گفت: نكته جالب در گفته‌هاي مجابي، خاطراتي از‌ ملاقات‌هاي امام خميني (ره) در نوفل‌لوشاتو و زماني است كه در سال 1357 امام(ره) از اين نقطه در كشور فرانسه، انقلاب اسلامی‌ را در ایران هدایت مي‌كردند. وي از تفكرات و بحث‌هاي افراد در محضر امام (ره)،‌ اطلاعات دقيقي دارد. زيرا به واسطه فعاليت‌هاي سياسي و ارتباط با دانشجويان ايراني خارج از كشور از آن افراد شناخت كافي دارد.

وي افزود: كتاب "خاطرات شمس‌الدين مجابي" حدود 70 سند جديد در حوزه مبارزات دانشجويي دارد كه براي نخستين بار چاپ مي‌شوند. اين كتاب در 7 فصل و 270 صفحه، به زودي از سوي مركز اسناد انقلاب اسلامي منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها