شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۵
کتابی جدید درباره جنگ سیاسی رسانه در آمریکا

روزنامه نگار و نویسنده محافظه کار آمریکایی در کتاب جدیدی که به زودی منتشر خواهد شد، مسئولان شبکه های تلویزیونی و نویسندگان آمریکایی را متهم به ترویج دیدگاه های لبیبرال متمایل به چپ در آمریکا کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روزنامه تلگراف، «بن شاپیرنو» نویسنده، روزنامه نگار و گوینده رادیو در کتابی با عنوان «وبگاه تبلیغات» تلاش کرده نشان دهد که رسانه های جمعی بسیار قدرتمند تبدیل به ابزاری برای گسترش دیدگاه هایی شده اند که او آنها را دیدگاه های افراطی طیف سیاسی چپ در آمریکا می نامد. این کتاب توسط انتشارات هارپرکالینز منتشر خواهد شد.

شاپیرنو در کتاب خود با دهها نفر از چهره های سرشناس برنامه های تلویزیونی گفت و گو کرده و بسیاری از آنها پذیرفته اند که در برنامه هایشان به سمت دیدگاه های رادیکال چپ منحرف شده اند. به عقیده شاپیرنو، نتیجه این موضوع منجر به روندی شده که او آن را سوء لستفاده بی حد و حصر چپ از هنر سرگرمی هالیوود می نامد. شاپیرنو محافظه کار سعی دارد نشان دهد که دست اندرکاران اصلی دنیای تلویزیون سعی دارند تصویر چپ گرایانه مورد علاقه خودشان را از آمریکا به نمایش بگذارند.

یکی از پایه گذاران «سسمی استریت» برنامه تلویزیونی مخصوص کودکان در گفت و گو هایش به شاپیرنو گفته است که این برنامه بعد از حملات تروریستی 11 سپتامبر تلاش کرده نشان دهد که کشمکش ها را می توان از راه حل های مسالمت امیز حل و فصل کرد، موضوعی که به طور کامل به گرایش مسلط بر سیاست خارجی نومحافظه کارانه آمریکا بعد از حملات 11 سپتامبر در تضاد قرار داشته است. برنامه سزامی استریت تا کنون بارها متهم به گرایش های چپ گرایانه شده است.

همچنین برخی دست اندرکاران کمدی معروف MASH مربوط به جنگ کرده در گفت و گو با نویسنده «وبگاه تبلیغات»، تایید کرده اند که این برنامه دیدگاه های چپ ممنتقد جنگ ویتنام را دنبال کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها