یکشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۵
نهج‌الحديث خانواده، كتابي براي زوج‌هاي جوان

كتاب «نهج‌الحديث خانواده» با نگاهي به چگونگي همسرگزيني و دوران همسرداري به همت انتشارات رسانه تخصصي منتشر شد. مطالب اين كتاب بر احاديثي كه درباره خانواده نقل شده‌اند، تكيه دارند._

شعيب قنواتي، نويسنده اين كتاب در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) گفت: اين كتاب حاصل دسترنج 40 سال تحقيق، پژوهش و تدريس در حوزه‌هاي مختلف فقه و علوم روان‌شناسي است.

وي افزود: در اين كتاب، مراحل قبل از انتخاب همسر تا ازدواج، تربيت فرزندان و ... به صورت گام به گام و در قالب مسايل تشريحي بيان شده‌اند.

قنواتي با بيان اين كه جوانان نيازمند مطالعه متون آميخته با مسايل علمي و ديني هستند، اظهار كرد: با توجه به نياز جامعه به منابع روان‌شناختي و نيز گسترش كتاب‌هاي روان‌شناسي غربي، اين كتاب را مبتني بر علوم ديني تاليف كرده‌ام.

وي تصريح كرد: جوانان مسلمان ايراني بايد كتاب‌هايي را مطالعه كنند كه با فرهنگ بومي و ديني آنها همسان باشد تا قرابت و نزديكي بيشتري در درك مطالب احساس كنند.

قنواتي با اشاره به برخي از مباحث اين كتاب، عنوان كرد: انتخاب همسر، يكي از مهمترين روزهاي زندگي هر دختر و پسري است و نخستين بخش اين كتاب به تاكيدات قرآن كريم بر اين موضوع و نيز اهميت ازدواج آسان اختصاص دارد.

وي از مهريه به عنوان سرفصل ديگر اين كتاب ياد كرد و گفت: اغلب خانواده‌ها، پس از انتخاب همسر، در زمينه مهريه با هم صحبت مي‌كنند، در اين بخش احاديث مرتبط با ازدواج مبتني بر مقتضيات علم امروز و مطالبي درباره مهريه بيان شده‌اند.

قنواتي تصريح كرد: مطالبي مانند دوران پس از ازدواج، زندگي مشترك، جايگاه زن در خانواده، هدف از ازدواج و ازدواج از نگاه قرآن كريم را از ديگر موضوعات اين كتاب برشمرد.

كتاب «نهج‌الحديث خانواده» اواخر ارديبهشت ماه سال جاري به همت انتشارات «رسانه تخصصي» منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها