جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۸
فروش کتاب الکترونیک آمازون از کتاب کاغذی جلو زد

سایت فروش کتاب آمازون دیروز پتج شنبه اعلام کرد آمار فروش کتاب های الکترونیک این سایت از فروش کتاب های با جلد سخت و نرم بیشتر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از بوستون گلاب، این در حالی ست که از عمر کتاب های الکترونیک آمازون که توسط کتابخوان کیندل قابل استفاده هستند، تنها 4 سال می گذرد. 

آمازون اعلام کرد از اول آوریل 2011 (12 فروردین) در برابر هر 100 کتاب کاغذی، 105 کتاب الکترونیک فروخته است. «جف بزوز» مدیرعامل آمازون اعلام کرد موفقیت کتاب های الکترونیک خیلی زودتر از آنچه انتظار می رفت حاصل شد.
 
او اعلام کرد به موفقیت کتاب های الکترونیک خیلی امیدوار بودیم اما  هرگز تصور نمی کردیم این موفقیت به این سرعت حاصل شود. در حالی که آمازون از 15 سال پیش شروع به فروش کتاب کرده است، بخش کتاب های الکترونیک آن تنها 4 سال سابقه فعالیت دارد. 

در این گزارش هرچند آماری برای فروش کتاب های الکترونیک در سال 2011 ارائه نشده اما آمده است که فروش کتاب های الکترونیک کیندل در سال 2011 حجمی  3 برابر این میزان در دوره مشابه سال پیش بوده است.

امکان استفاده از کتاب های الکترونیک به سرعت با توجه مردم روبه رو شده و کتابخانه های عمومی نیز امکان دسترسی به این کتاب ها را فراهم می کند..

این در حالی ست که کتابخوان های متفاوتی در بازار کتاب الکترونیک فعالیت می کنند و برخی از کتابخانه ها کتابخوان «نوک» را که از سوی انتشارات بارنز اند نوبل عرضه شده ارائه می کنند و برخی دیگر از کتابخوان سونی یا دیگر کتابخوان ها استفاده می کنند.

آمازون چندی پیش اعلام کرد اجازه داده است تا کتاب های الکتروینک آمازون در 11 هزار کتابخانه عمومی آمریکا به امانت داده شوند.


کتابخوان کیندل که به قیمت 114 دلار عرضه می شود، قابلیت استفاده از بیش از 950 هزار عنوان کتاب را فراهم می کند که از این میان بیشتر این کتاب ها به قیمت 99/9 دلار یا کمتر قابل خریدن هستند. 

در همین حال آمازون بریتانیا نیز اعلام کرد از اول آوریل در برابر هر یک کتاب کاغذی که فروخته است 42/2 کتاب الکترونیکی کتابخوان کیندل را به فروش رسانده است. با توجه به این آمار می توان گفت فروش الکترونیکی کتاب سایت آمازون در بریتانیا بسیار بیشتر از آمریکا و تفریبا 5/2 برابر آن بوده است.   

در بریتانیا بیش از 650 هزار عنوان کتاب به صورت الکترونیکی در دسترس علاقه مندان آن قرار دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها