«مفاهيم اجتماعي در قرآن مجيد» عنوان كتابي است كه به تازگي از سوي انتشارات بوستان كتاب راهي بازار نشر شده. اين اثر امكان استنباط گزارههاي جامعهشناسي از آموزههاي قرآن كريم را براي مخاطبان فراهم ميكند.\
وي ادامه داد: كتاب «مفاهيم اجتماعي در قرآن مجيد» حدود 10 هزار گزاره جامعهشناختي از آموزههاي قرآن كريم را دربردارد.
ايازي تصريح كرد: براي تاليف اين اثر ابتدا آياتي از قرآن كريم كه به مباحث اجتماعي اشاره كردهاند، گزينش و سپس مباحث تفصيلي هر آيه به عناصر و مفاهيم اصلي و فرعي تفكيك و تجزيه شدند و نوع و چگونگي روابط بين مفاهيم مورد بررسي قرار گرفت.
عضو هيات علمي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي قم افزود: تطبيق و معادلسازي عناصر و مفاهيم و روابط مشخصشده به زبان جامعهشناسي، تنظيم و ارايه مطالب به دست آمده در قالب گزارههاي منطقي و مباحثه گروهي و همچنين نظارت و تاييد نهايي، از ديگر مراحل تنظيم اين نوشتار به شمار ميآيند.
مولف كتاب «مفاهيم اجتماعي در قرآن مجيد» از «آشناسازي نسل جوان و علاقهمندان با معارف ديني از بُعد دانش جامعهشناسي» به عنوان هدف تاليف اين نوشتار ياد كرد و گفت: كتاب «مفاهيم اجتماعي در قرآن مجيد» تمام آيات قرآني مربوط به حوزه جامعهشناسي را دربردارد، درحالي كه در ساير آثار موجود در اين حوزه تنها به برخي از آيات قرآني اشاره شده است.
وي در پايان گفت: جلد نخست اين نوشتار از سوره حمد تا سوره يونس قرآن كريم را دربردارد. جلد دوم آن كه به بررسي آيات اجتماعي سورههاي بعد از سوره يونس ميپردازد، به زودي و تا زمان برپايي بيست و چهارمين نمايشگاه بينالمللي كتاب تهران عرضه خواهد شد.
چاپ نخست كتاب «مفاهيم اجتماعي در قرآن مجيد» اثر مشترك محمدباقر آخوندي و علينقي ايازي در شمارگان 1200 نسخه، 793 صفحه و بهاي 170 هزار ريال به تازگي از سوي انتشارات بوستان كتاب منتشر و راهي بازار نشر شده است.
نظر شما