چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۶
خاطرات یک قزاق که برای حفظ مذهب از روسیه گریخت

یک قزاق تبار ساکن آمریکا30 سال خاطرات خود با پدرش را که به خاطر حفظ مذهب از روسیه کمونیستی خارج و سفر پر فرار و نشیبی را پشت سر گذاشت، تبدیل به کتاب کرد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از استیتمن جورنال، در حالی که حکام کمونیست روسیه بعد از انقلاب 1917 با مذهب و افراد مذهبی با شدت و تندی رفتار و آنها را تحت پیگرد قرار می‌دادند، یک روس تبار ساکن آمریکا به نام «وانیا لین» برای حفظ مذهب و آزادی خانواده‌اش از آزار شوروی کمونیستی، مهاجرت كرد و در سفري 30 ساله با پشت سر گذاشتن قاره‌ها و اقیانوس ها به نقاط مختلف سفر كرد و در نهایت در سال 1956 به آمریکای شمالی رفت.
 
وانیا لین 82 ساله، اکنون در منطقه وودبرن آمریکا ساکن است و فرزند 57 ساله او که در پاراگوئه متولد شده، خاطرات سفر طولانی با پدرش را در قالب یک کتاب با عنوان «بیرون از گوشه‌های خیلی دور» منتشر کرده است.

پیتر لین فرزند وانیا لین برای نوشتن این کتاب 17 سال زحمت کشیده است و هدف از نوشتن آن را بزرگداشت پدرش و بزرگداشت خداوند می‌داند. او می‌گوید:«این کتاب را نوشتم چون می‌خواستم از پدرم و خداوند سپاسگذاری و به فرزندانم شهادتي مکتوب از حیات پدربزرگشان هدیه کنم.»

این کتاب ، شرح خاطرات یک پسر بچه کوچک است که در کنار پدرش که برای حفظ جان خود از قزاقستان به چین فرا کرده، رشد می‌کند. پیتر لین جوان خاطرات را با نقل قول مستقیم از زبان پدرش نقل کرده و در آن زندگی یک کودک 5 ساله یتیم (پدرش) را نقل کرده که به خاطر نداشتن پدر و مادر در خانه‌های مختلف زندگی کرده و باوجود حمایت اندکی که از اطرافیانش دریافت می‌کند، عشق او به خداوند افزایش می‌یابد.

کتاب توسط انتشارات « YWAM» در سیاتل منتشر شده و در سایت اینترنتی http://www.outofthefarcorners.com در دسترس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها