سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
قصه‌گویی باید باعث تربیت استعدادهای شگرف شود

قم- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با اشاره به اهمیت ثبت ملی قصه‌گویی، گفت: امیدواریم با سپردن گنجینه‌هایی مثل داستان و قصه به نسل جدید، باعث تربیت استعدادهای شگرف باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، محمد غفاری صبح سه‌شنبه در آئین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی در تالار فرهنگ و هنر قم، گفت: در فرهنگ اسلامی ایرانی ما، از کتاب به عنوان معجزه نام برده شده و این کتاب آسمانی، مملو از مکارم اخلاق و قصه های گوناگون است که باید از آنها بهره برد.
 
وی ادامه داد: زندگی ما پر از داستان‌ها و قصه‌های امروز و همچنین نقل از قصه‌های کهن است که امیدواریم با سپردن این گنجینه‌ها به نسل جدید، باعث تربیت استعدادهای شگرف باشیم.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم، عنوان کرد: برگزاری آیین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی از اهداف ما پس از گذشت بیست‌وچهار دوره برگزاری جشنواره قصه‌گویی در سطح ملی و بین‌المللی است که باید پاس داشته شود.
 

مقیمی در بخش دیگری از این برنامه، عنوان کرد: یکی بود یکی نبود قصه همه ما ایرانی‌هاست که از کودکی از مادران و بزرگتران خود شنیدیم و با آنها بزرگ شدیم.
 
همچنین معاون هماهنگی امور زائرين استانداری قم نیز تصریح کرد: در مجموعه‌های فرهنگی به رسانه‌هایی نیاز داریم که با آن بتوان نسل تربیت کرد و چه بهتر که این اتفاق از قدیم و با قصه‌گویی همراه بوده است.
 
همچنین  توکلیان مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی قم نیز در ادامه مراسم گفت: قصه یکی از ابزار پیشرفته و مدرن دوران خود برای انتقال تجارب گذشته و روایت نسل‌ها بوده و ما میراث‌دار فرهنگ و آیین اسلامی ایرانی هستیم که از آن پیشینه به جامعه نوین ایران اسلامی برسیم.
 
به گزارش ایبنا؛ در این برنامه که با حضور اعضای انجمن قصه‌گویی، قصه‌گویان، پیشکسوتان، مفاخر و هنرمندان استان برگزار شد، از برگزیده جشنواره قصه‌گویی، ترنم رازقی تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها