چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
ترویج کتابخوانی در مناطق محروم به‌همت خادمیاران رضوی

رئيس اداره كتابخانه‌های عمومی شهرستان مياندوآب گفت: ارسال كاروان‌های كتابخوانی رضوی به مدارس روستايی را اقدامی مؤثر در جهت ترويج فرهنگ رضوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، رامین وحدانی صبح چهارشنبه در مراسم بدرقه كاروان جهادی كتابخوانی در مدارس ابتدايی محروم و روستايی شهرستان میاندوآب که به اداره كتابخانه‌های عمومی شهرستان مياندوآب با هدف ترويج جشنواره كتابخوانی رضوی، برگزار شد، گفت:  جشنواره رضوی يكی از بركات نائل شده بر نهاد كتابخانه‌های عمومی است و بر ما وظيفه است در جهت هر چه بيشتر شناساندن اين بركت تلاش كنيم.

وحدانی، ارسال كاروان‌های كتابخوانی رضوی به مدارس روستايی را اقدامی مؤثر در راستای ترويج فرهنگ رضوی عنوان كرد و افزود: مدارس روستايی و حاشيه‌ای غالبا دسترسی مطلوبی به امكانات مدارس شهری نداشته و بسياری از آنها با كتاب و مطالعه ناآشنا هستند؛ از اين رو با هدف اشاعه عادلانه منابع اطلاعاتی و ايجاد امكان شركت در جشنواره رضوی براي دانش آموزان مدارس روستايی، كاروان جهادی كتابخوانی به اين مدارس ارسال شد.
 
وی با اشاره به اينكه اين كاروان‌ها برنامه‌های متنوع فرهنگی را در برنامه خود دارند، افزود: قصه‌گويی، كتابخوانی دسته جمعی، مسابقات فرهنگی، نقاشی، روزنامه ديواری، خوانش كتاب و عضويت رايگان از جمله برنامه‌هايی است كه در قالب اين كاروان‌ها برگزار می‌شود.

وحدانی گفت: جشنواره رضوی به عنوان گسترده‌ترين رويداد فرهنگي كشور، زمينه مشاركت همه رده‌های سني را فراهم كرده و كودكان می‌توانند در قالب‌های نقاشي، طراحی، خواهش كتاب، روزنامه‌ديواری و معرفی كتاب در اين جشنواره شركت كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها