شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
خانه اخوان و سیمین و جلال میزبان گردشگران نوروزی

ساعت بازدید از خانه موزه «اخوان‌ثالث» و «سیمین و جلال» در ایام نوروز مشخص شد.  

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، ایام نوروز فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان و دوستداران فرهنگ و هنر برای بازدید از این اماکن فرهنگی و تفکر و تامل بیشتر درباره مشاهیر و بزرگان ادبی و فرهنگی معاصر کشورمان است؛ بنابراین علاقه‌مندان می‌توانند در ایام نوروز از ساعت 10 صبح تا 22 از این دو خانه‌موزه بازدید کنند.

خانه‌موزه اخوان‌ثالث، یکم مهرماه ۱۳۸۲ با شماره ۱۰۴۰۴ به‌‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و از سال ۱۳۸۵ در تملک شهرداری تهران است. این خانه‌موزه‌ در خیابان دکتر فاطمی، خیابان ششم، کوچه‌ خجسته، پلاک ۲۹ واقع شده است.

همچنین خانه موزه سیمین دانشور و جلال آل‌احمد، دربرگیرنده تمامی آثار پژوهشی و تحقیقاتی، یادمان‌ها، هدایا، دست نوشته‌ها، کتاب‌ها و مجلات، تصاویر و فیلم‌ها، گفت‌وگوها و دیگر آثار مادی و معنوی مرتبط با جلال و سیمین است که به همت تیم‌های تحقیقاتی، ادیبان، فرهیختگان، دانشمندان، نزدیکان و دوستان جلال و سیمین در اختیار این مجموعه قرار گرفته تا منسجم و متمرکز به پویشگران ادبی و علمی و علاقه‌مندان به جلال و سیمین، امکانات وسیعی را برای آشنایی، شناخت شخصیت و دیدگاه آنان ارائه کند.

این خانه‌موزه در میدان تجریش، دزاشیب، خیابان رمضانی، خیابان سیمین دانشور، کوچه پسندیده، بن بست ارض، پلاک یک قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها