دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
نقد آثار فاطمه بختیاری در محفل ادبی «صبح اشراق»

همزمان با روز بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی، محفل ادبی صبح اشراق با نقد آثار فاطمه بختیاری و خوانش اشعار حکیم نظامی گنجوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، همزمان با روز بزرگداشت حکیم نظامی، محفل ادبی صبح اشراق با نقد آثار فاطمه بختیاری و خوانش اشعار حکیم نظامی گنجوی در کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد.
 
در ابتدای این نشست، فاطمه بختیاری، نویسنده کودک و نوجوان به معرفی دو عنوان از کتاب‌های جدید خود در گروه سنی نوجوان با عنوان «آتیش پاره» و «پدربزرگ و راز صندوقچه» پرداخت و بیان کرد: کتاب «آتش پاره»، رمان برگزیده جشنواره کتاب سال شهید غنی‌پور و با درون‌مایه طنز است. داستان کتاب در روستا و در زمان جنگ تحمیلی اتفاق می‌افتد.
 
وی افزود: همچنین درون‌مایه کتاب «بابابزرگ و راز صندوقچه» رئال و با رگه‌هایی از طنز است و داستان کتاب در زمان انقلاب اسلامی و در شهر قم اتفاق می‌افتد. بابابزرگ  را ساواک دستگیر کرد، اما وقتی از زندان آزاد می‌شود مثل دیوانگان رفتار می‌کند، صدیقه از کار بابابزرگ ناراحت می‌شود و سعی می‌کند بابابزرگ را با خود همراه کند.
 
بختیاری در ادامه ضمن خوانش بخش‌هایی از دو کتاب بیان کرد: در نگارش این دو کتاب تلاش شده است تا فضای آن‌ها متفاوت باشد و خوشبختانه طبق بازخورد خوانندگان کتاب‌ها تکراری نبوده است و با استقبال اعضای نوجوان همراه بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها