پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
نوروز، بهترین فرصت برای مطالعه رمان‌های پرمحتوای ایرانی است

محمدرضا سرشار، نویسنده و منتقد ادبی تاکید دارد، دلیل گرایش جوانان و نوجوانان به رمان‌های زرد با محتواهای سطح پایین، عدم معرفی رمان‌های تالیفی و ترجمه‌ای ارزشمند و پرمحتواست.

محمدرضا سرشار در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان اینکه آثار نویسندگان متعهد ایرانی اگر معرفی و ترجمه شوند، هنر و ادبیات کشورمان به جهانیان معرفی می‌شود، عنوان کرد: از جمله آثاری که از خواندن آنها لذت برده‌ام و می‌توانم پیشنهاد کنم، «عریان دربرابر باد» و «انجمن مخفی» احمد شاکری، «من او» و «ارمیا»ی رضا امیرخانی و «دو کبوتر، دو پنجره، دو پرواز»، «امروز بشریت»، «ضیافت» و «پدر عشق پسر» مهدی شجاعی است.

این نویسنده پیشکسوت از «جزیره سرگردانی» و «سووشون» سیمین دانشور نیز به عنوان تالیف‌هایی خواندنی یادکرد و افزود: به جوانان پیشنهاد می‌کنم در ایام نوروز کتاب‌های «سیاه چمن» و «اسماعیل» امیرحسین فردی، «به جای پدرم» و «فرمانروای مه» اقدس ارطایفه و «مدیر مدرسه» و «نون والقلم» جلال آل‌احمد را مطالعه کنند.

وی همچنین مطالعه «آتش بدون دود»، «یک عاشقانه آرام» و «با سرودخوان جنگ، در خطه نام و ننگ» اثر نادر ابراهیمی را پیشنهاد کرد و گفت: همچنین کتاب‌های «ورق‌پاره‌های زندان» و «چشم‌هایش» بزرگ علوی و «اسیر زمان» و «لاله برافروخت» اسماعیل فصیح را پیشنهاد می‌کنم.

سرشار مطالعه ترجمه داستان‌های خارجی ارزشمند را در ایام نوروز پیشنهاد کرد و افزود: از جمله آثار خواندنی ترجمه می‌توان به «کنار رود پیدرا نشستم و گریه کردم» و «کیمیاگر» پائولو کوئیلو و آثار تولستوی، جک لندن و ویکتورهوگو اشاره کرد.

  •  
 
  •  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها