شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
یاسر احمد‌وند از غرفه کتابخانه عمومی روستای «بالا‌جاده» بازدید کرد

در چهارمین شب پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین در استان گلستان، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از غرفه کتابخانه عمومی مستقل فرهنگ روستای «بالاجاده» بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در گلستان، پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین» در بخش‌های صنایع‌دستی، سوغات، موسیقی، گردشگری و بومگردی، سیاه‌چادر و عشایر، روستاهای هدف گردشگری، غذاهای سنتی، بازی‌های بومی و محلی و غیره از سه‌شنبه (۱۷آبان‌ماه) به مدت 6‌ روز و در ۱۹۸ غرفه در محل نمایشگاه بین‌المللی گرگان از ساعت ۱۶ تا ۲۲ میزبان علاقه‌مندان است.

در شب چهارم برپایی این رویداد بزرگ فرهنگی (20 آبان)، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با همراهی محمد رعیت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و جمعی از مسئولان استانی در این نمایشگاه حضور یافت و به‌طور ویژه از غرفه کتابخانه عمومی مستقل فرهنگ روستای بالا جاده بازدید به عمل آورد.

وی در این بازدید، ضمن قدردانی از سال‌ها تلاش، مساعی و پشتکار  محمد رایجی، بانی کتابخانه «فرهنگ»، با او درباره وضعیت کتابخانه فرهنگ و دغدغه‌های این کتابدوست گلستانی به گفت‌وگو نشست.

کتابخانه عمومی مستقل فرهنگ روستای «بالاجاده» برگزیده هفتمین دوره جشنواره کشوری روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور، 30 هزار عنوان کتاب، 6 هزار نسخه نشریات و 3 هزار عدد نرم‌افزارهای صوتی و تصویری است؛ همچنین دارای 5 اتاق مخزن، 2 اتاق مطالعه و یک اتاق آموزش است.

یوسف نوری، وزیر آموزش‌وپرورش، محمد کریمی، مدیرکل امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، غلامرضا منتظری، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و علی‌محمد زنگانه، استاندار گلستان از دیگر مسئولان ارشد حاضر در چهارمین روز پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها