سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶
تجدید چاپ کتاب «خمس» با ویرایش جدید

این کتاب قبل از چاپ دوم به نظر چند تن دیگر از کارشناسان دفتر آیت‌الله خامنه‌ای نیز رسید و در نهایت کتاب مورد تأیید دفتر آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «خمس؛ بیان مسائل خمس درآمدها و مال حلال مخلوط به حرام به صورت مبنایی»، تألیف حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا کریمی، نماینده فقهی حضرات آیات خامنه‌ای و سیستانی، پس از چاپ نخست در اوایل سال 1400، مورد توجه بسیاری از از اساتید و طلاب قرار گرفت و حتی در یک کارگاه 11 جلسه‌ای به صورت حضوری و مجازی تدریس شد. طی مباحثاتی که انجام گرفت، برخی قسمت‌های کتاب اصلاح شد و همچنین فروعات جدیدی به آن افزوده شد تا چاپ دوم کتاب صحیح‌تر و کامل‌تر از چاپ اول باشد.

در آخرین مراحل آماده‌سازی کتاب برای چاپ دوم، توضیح المسائل جامع آیت‌الله سیستانی در چهار جلد منتشر شد که موضوع خمس در جلد دوم آن آمده‌ است. پس از مطالعۀ بخش خمس رسالۀ معظم‌له، مسائل جدیدی که مناسب کتاب حاضر است، به متن افزوده شد و همچنین مواردی که نظر معظم‌له در آن‌ها تغییر کرده بود، در کتاب حاضر لحاظ شد. در نتیجه، آنچه پیش روی خوانندگان است با جدیدترین فتاوای آیت‌الله سیستانی تطبیق داده شده‌ است.

همچنین این کتاب قبل از چاپ دوم به نظر چند تن دیگر از کارشناسان دفتر آیت‌الله خامنه‌ای نیز رسید و پس از رایزنی در مورد برخی نکات و نیز لحاظ کردن آخرین نظرات معظم‌له، در نهایت کتاب مورد تأیید دفتر آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت.

چاپ دوم «خمس؛ بیان مسائل خمس درآمدها و مال حلال مخلوط به حرام به صورت مبنایی»، پژوهش علیرضا کریمی و با تنظیم محمدجواد محمدحسینی در 160 صفحه (چاپ نخست، 104 صفحه بود)، با شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 55 هزار تومان توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل (وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی) روانۀ بازار شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها