چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵
دیدار دبیرکل نهاد و آیت الله سید علی اکبر قریشی

مهدی رمضانی در حاشیه سفر استانی به آذربایجان‌غربی، با آیت‌الله سید علی‌اکبر قریشی عضو مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که چهارشنبه ۲۹ تیرماه در سفر به آذربایجان غربی با آیت‌الله سید علی‌اکبر قریشی، عضو مجلس خبرگان رهبری دیدار و درباره کتابخانه های عمومی و ظرفیت‌های کتابخوانی در این استان گفتگو کرد.

آیت‌الله سید علی‌اکبر قریشی در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور دبیرکل و مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در استان آذربایجان غربی، بر لزوم توجه به رعایت اخلاق و موازین شرعی در اداره کتابخانه‌های عمومی تاکید و برای مسئولان نهاد در جهت ایجاد پیوند هرچه بیشتر میان مردم و کتاب، آرزوی توفیق کرد.

وی افزود: کتاب و کتاب خوانی در اسلام از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ در منابع دینی تاکید فراوانی بر مطالعه کتاب شده و سیره علما و بزرگان دین، همواره بر کتابخوانی و توصیه به مطالعه کتاب بوده است.

آیت‌الله قریشی ادامه داد: مطالعه کتاب برکات زیادی در اندیشه و روح انسان داشته و نقش سازنده و تاثیرگذاری در هدایت، سعادت، و پیشرفت او دارد. کتاب و دانش بنابر تعابیر پیشوایان دین، بهترین مونس، راهنما، زداینده جهل، قوّت جسم، حیات دل‌ها و روشنی دیدگان است.

مهدی رمضانی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های نهاد در سراسر کشور و همچنین در استان آذربایجان‌غربی، به ظرفیت‌های این استان برای توسعه کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها