چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
اهمیت پیشرفت علمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی  در قرین شدن علم و آزادی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین مهدوی‌مهر در نشست «پیشرفت علمی در جمهوری اسلامی ایران: دستاوردها و چشم‌انداز آینده» با اشاره به تاریخ علم در ایران عنوان کرد: تولید علم پیش از انقلاب خیلی عقب بود و اکنون بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های خوبی در این زمینه حاصل شده است

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، در حاشيه شصت‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت نشست علمی «پیشرفت علمی در جمهوری اسلامی ایران: دستاوردها و چشم‌انداز آینده» با همكاری خانه كتاب ادبيات ايران و جامعه‌المصطفی عصر سه‌شنبه (هفدهم اسفند‌ماه)  در مرکز همایش‌های حضرت رسول اکرم نمایندگی جامعه المصطفی برگزار شد‌.
 
در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مهدوی‌مهر، نماینده جامعه المصطفی در شامات، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن زراقط، مدير حوزه الرسول، علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی نوبخت، رئیس انتشارات جامعه‌المصطفى  و جمعی از استادان حوزه و طلاب حضور داشتند.
 
تولید کتاب، نشانه‌ پیشرفت علمی در ایران
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی‌مهر با اشاره به تاریخ علم در ایران عنوان کرد: تولید علم پیش از انقلاب خیلی عقب بود و اکنون بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های خوبی در این زمینه حاصل شده است و این امر حائز اهمیت است. اهمیت پیشرفت علمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نه فقط در تولید علم  بلکه در قرین شدن علم و آزادی با از بین رفتن استبداد است.
 
وی با بیان مواردی از پیشرفت‌های علمی در ایران مطرح کرد: یکی از اهداف تحریم ایران عقب نگه داشتن این کشور است ولی بحمدالله با تدبیر و حکمت رهبر انقلاب و دست‌اندرکاران امر علم توانستیم علم تولید کنیم و به کشورهای زیادی صادر کنیم. همچنین یکی از نشانه‌های پیشرفت علمی در ایران مساله تولید کتاب است که امسال حدود 70 هزارعنوان جدید کتاب در ایران تولید شد.
 
حمایت مادی و معنوی اهمیت زیادی در تولید علم دارد
دربخش دیگر این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین زراقط با طرح مطالبی درباره موسسات تولید علم و تربیت در ایران به بیان مواردی درباره دانشگاه و پژوهشگاه در رشته علمی متعدد پرداخت و عنوان کرد: یکی از مسائلی که زندگی انسان معاصر نیاز دارد این است که مورد بررسی علمی علمای معاصر ایران قرارگیرد. همچنین به نظر بنده حمایت مادی و معنوی اهمیت زیادی در تولید علم دارد و یکی از شکل‌های حمایت که اخیرا در رفتار و گفتار مقام معظم رهبری‌(مدظله العالی) مشهود بود اصرار ایشان بر استفاده از واکسن ایرانی است.                   
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها