سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
سومین مهرواره مداد دوستی در کردستان برگزار شد

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان از اجرای سومین مهرواره مداد دوستی خبر داد و گفت: این دوره از این برنامه فرهنگی ویژه اعضای مکاتبه ای کانون به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر در سنندج اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، سهیلا شیخی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت های مکاتبه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: بخش مکاتبه‌ای و اتفاقاتی که در این بخش می‌افتد، از جنس کاغذ و قلم و نوشتن است، اصلی ترین وسایل مورد نیاز کاغذ و قلم و پاکت و کلمه است تا ارتباط برقرار شود.

وی ادامه داد: این ارتباط کاغذی و دو طرفه تأثیری عمیق بر جنبه های مختلف فکری، روحی و شخصیتی مخاطبینش می‌گذارد و همانطور که در راستای دست‌یابی به اهداف خود پیش می‌رود، به اهداف متعالی کانون که پرورش و رشد خلاقیت و فکر کودکان ونوجوانان است نیز نگاهی دارد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان با بیان اینکه بخش مکاتبه‌ای با شیوه‌هایی خلاق و روش‌هایی متفاوت به فعالیت ادبی برای اعضای می‌پردازد، اضافه کرد: این شرایط برای افرادی فراهم شده‌است که به هر دلیل امکان حضور در مراکز فرهنگی هنری و یا شرکت فعال در فعالیت‌های ادبی را ندارند، لذا مرکز آفرینش‌های ادبی با طراحی و برگزاری سومین  مهرواره مداد دوستی  ویژه اعضای مکاتبه‌ای  تلاش می‌کند تا تصویری از تلاش‌های ارزشمند مراکز فرهنگی هنری  در سطح وسیع تری انعکاس پیدا کند.

شیخی با اشاره به اجرای سومین مهرواره مداد دوستی ویژه اعضای مکاتبه‌ای کانون گفت: این دوره از این برنامه فرهنگی در قالب یک برنامه مشترک با دفتر تسهیل‌گری فرجه و عباس آباد سنندج به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر 1400 به اجرا در آمده است و انتظار می‌رود با ایجاد یک رابطه پایدار و شناسایی اعضای توانمند به کار خود ادامه دهد.

وی همچنین اضافه کرد: این مهرواره در چند سال متوالی با تکیه بر هدف معرفی این بخش از فعالیت‌های کانون در استان، تمرین نوشتن و آموختن مهارت نوشتن در اعضای علاقمند و  توانمند و پرورش و رشد نوشتاری در اعضا در دو بخش جذب اعضای جدید و حفظ و نگهداری اعضای خود برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان یادآوری کرد: بخش مکاتبه‌ای سال جاری  با آغاز به کار خود از طولانی ترین شب سال و ارسال کارت تبریک و نامه یادآوری برای اعضای فعال و اسبق خود، آنها را به ارتباط مجدد تشویق کرده و همزمان با دهه مبارک فجر با ارسال نامه‌های دوستی برای کودکان ونوجوانان منطقه فرجه و عباس آباد با ارتباط با تسهیل‌گری این منطقه تلاش در جهت اعضای جدید دارد.

شیخی همچنین به پویش بچه های انقلابی در تمامی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان به صورت مجازی اشاره کرد و افزود: قصه گویی از قصه‌های انقلاب، نقاشی با موضوع گل‌های لاله، معرفی کتاب‌های انقلابی، معرفی شخصیت امام راحل(ره) و شخصیت‌های انقلابی، معرفی ایام و وقایع بهمن 57 به صورت آنلاین از جمله برنامه‌های این پویش است که برای کودکان و نوجوانان اجرا شد.

وی همچنین از برگزاری روزشمار زندگی اجتماعی و سیاسی حضرت امام خمینی (ره) از تولد تا رحلت، شعرخوانی از اشعار امام (ره)، داستان و شعرخوانی با موضوع روزهای انقلاب، فیلم زندگی امام خمینی(ره) در برنامه مجازی پویش بچه های انقلابی خبر داد و عنوان کرد: این برنامه‌ها در راستای تبین دستاوردهای انقلاب، آشنایی کودکان و نوجوانان با آرمان‌های انقلاب و زنده نگه‌داشتن آنها برگزار می‌شود.
 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها