چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
برگزاری ۵۶۰ برنامه ترویجی همزمان با دهه فجر در کتابخانه‌های عمومی فارس

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از برگزاری ۵۶۰ برنامه ترویجی در کتابخانه های عمومی فارس همزمان با ایام دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، روح‌الله منوچهری، ضمن تبریک فرا رسیدن چهل‌وسومین بهار انقلاب، از برگزاری ۵۶۰ برنامه ترویجی در کتابخانه‌های عمومی فارس هم‌زمان با دهه فجر خبر داد و گفت: کتابخانه‌های عمومی در راستای پاس‌داشت انقلاب اسلامی و شهیدان گران‌قدر انقلاب، میزبان برنامه‌های متنوع برای تمامی سنین خواهند بود که شروع این برنامه‌ها با غبارروبی و عطرافشایی مزار شهدا در استان انجام شد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به اینکه سه نشست تخصصی در سطح استانی برنامه‌ریزی شده است، عنوان کرد: آیین رونمایی و نقد کتاب «به رسم پنجره‌ها» سروده محمدعلی سالاری ۱۷ بهمن‌ماه با حضور امیر همایون یزدان‌پور و منصور پیروزان برگزار می‌شود.
 
وی اضافه کرد: رونمایی و نقد کتاب «من و مامان و دوچرخه بابام» اثر زهرا فردشاد نیز دیگر برنامه استانی است که با حضور نویسنده اثر و سعید حسام‌پور، استاد بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز، ۱۸ بهمن‌ماه برگزار می‌شود. هم‌چنین نشست تخصصی بررسی «جایگاه ادبیات فارس در روزگار انقلاب اسلامی» نیز به همت محفل ادبی قند پارسی با همراهی بابک طیبی، زیبا فلاحی و غلامرضا کافی روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن‌ماه در شیراز اجرا می‌شود.
 
منوچهری در ادامه با اشاره به اینکه برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان با ۱۶۵ نشست، بیشترین حوزه فعالیت کتابخانه‌های عمومی استان در دهه فجر است، اضافه کرد: علاوه بر این ۵ نشست نقد و رونمایی کتاب، ۶۸ جلسه مطالعاتی، ۳۰ کارگاه آموزشی، ۴۳ مسابقه کتابخوانی، ۵۸ نشست معرفی کتاب و ۵۰ نشست کتابخوان در استان برنامه‌ریزی شده است. نشست‌های شعرخوانی، نمایشگاه‌های کتاب و دیگر برنامه‌های فرهنگی نیز در این مدت در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: ۱۵ محفل ادبی در کتابخانه‌های عمومی استان فارس در حال فعالیت است که در تمامی محافل نشست‌های ادبی و شب شعر با محوریت دهه مبارک فجر و انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها