یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
«درآمدی بر اندیشه فرهنگی آیت الله خامنه‌ای» به چاپ سوم رسید

مدیر عامل سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به عرضه و استقبال از کتاب «درآمدی بر اندیشه فرهنگی آیت الله خامنه‌ای» در نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: این کتاب از ابتدای انتشار تاکنون سه بار تجدید چاپ شده است.

محمد جنتی، مدیر عامل سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با اشاره به چاپ سوم کتاب «درآمدی بر اندیشه فرهنگی آیت الله خامنه‌ای» با کوشش « مهدی جمشیدی»  و عرضه آن در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران عنوان کرد: این کتاب تلاش می‌کند؛ به طور دقیق و صحیح مخاطب را با منظومه‌‌ها و بنیادی‌ترین بخش‌های اندیشه فرهنگی این بزرگ‌مرد آشنا کند.
 
وی درباره تعداد کتاب‌هایی که در هر دوره از این تجدید چاپ‌ها منتشر شده است، اظهار کرد: تاکنون 5 هزار نسخه از این کتاب منتشر شده بدین معنی که در چاپ نخست هزار نسخه، چاپ دوم 500 نسخه و در چاپ سوم 3500 نسخه به چاپ رسیده است.

جنتی درباره موضوع کتاب و ضرورت نگارش آن عنوان کرد: کتاب فضای اندیشه و نوع نگاه مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ را ترسیم می‌کند و روح فرهنگ توحیدی حضرت آقا در موضوعات مختلف فرهنگی را برای مخاطب بازشناسی می‌کند. این کتاب نوع نگاه مساله محور رهبر معظم انقلاب اسلامی را به تاریخ و فرهنگ جامعه، به عنوان یک فقیه و سیاستمدار توضیح می‌‌‌دهد.

وی افزود: وجه تمایز کتاب «درآمدی بر اندیشه فرهنگی آیت الله خامنه‌ای» با کتاب‌های دیگر در این حوزه؛ تحلیلی بودن آن است. نویسنده این کتاب تلاش کرده از معنای فرهنگ شروع کند و سپس با نگاه تحلیلی و به صورت موضوعی با تکیه بر سخنان مقام معظم رهبری بخش‌های مختلف فرهنگی دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی را بازگو کند. نگاه تحلیلی و ارائه منظومه‌ای راهبردی از بنیادی‌ترین بخش‌های اندیشه فرهنگی از ویژگی‌های این کتاب است.
 
مدیر عامل سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به کتاب دغدغه‌های فرهنگی که دیدگاه‌های مقام معظم رهبری درباره مسائل فرهنگی است و از سوی موسسه فرهنگی جهادی منتشر شده‌است گفت: در این کتاب سخنرانی‌های حضرت آقا در چند موضوع مشخص فرهنگی،انعکاس داده شده که البته قابل تقدیر است اما این کتاب فضای فرهنگی را به صورت تحلیلی و با موضوعات مختلف روایت می‌کند. نویسنده در این کتاب از معنای فرهنگ شروع می‌کند و به موضوعاتی مانند جنگ نرم، فضای فرهنگی حاکم بر غرب و فضای گام دوم انقلاب از نگاه حضرت آقا توضیح می‌رسد.

وی در این زمینه افزود: نوع دیدگاه حضرت آقا به مقوله فرهنگ و بازشناسی فضای تقابل فرهنگ غرب و اسلامی و  همچنین صحبت‌‌های رهبر معظم انقلاب در بخش‌های مختلف فرهنگی از جمله موضوعاتی است که گردآورنده در این کتاب به آن پرداخته است.

جنتی با بیان این‌که این کتاب از طریق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده و در نمایشگاه مجازی کتاب تهران هم در دسترس مخاطبان قرار دارد، عنوان کرد: کتاب  «درآمدی بر اندیشه فرهنگی آیت الله خامنه‌ای» تاکنون سه بار تجدید چاپ شده و در نمایشگاه مجازی کتاب تهران هم با استقبال رو‌به‌رو شده است. 
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها