سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
«آتش» به خانه چهارم رسید

چهارمین شماره از ماهنامه ادبی- هنری آتش با سردبیری عبدالرحمان مجاهدنقی به پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ شماره چهارم ماهنامه ادبی- هنری «آتش»، با مدیر مسئولی محمد عسلی و سردبیری عبدالرحمان مجاهدنقی منتشر شد.

این شماره از آتش با همراهی نویسندگان، مترجمان و شاعری همچون قباد آذرآیین، شاپور احمدی، منصور مرید محمدعلی اسماعیل‌زاده، کاووس حسن‌علی، امین رجبیان، نیلوفر خاکبازان‌فرد، حسین رحیمی، فتاح رنجبر و فاطمه روجایی گردآوری شده است.

در بخشی از سخن سردبیر آمده است:
«حکایتی است آشنا. حتما خوانده یا شنیده‌اید؛ پادشاه، خوشنویس را احضار کرد و از او خواست قرآن را با فراغ‌خاطر و بی‌هیچ غلط املایی بنویسد و نزد او بیاورد. مدت‌ها به طول انجامید تا کار به اتمام رسید. زیر برق نگاه مشتاق پادشاه و حاضران، خوشنویس اولین صفحه را گشود، و اولین آیه‌ای که به چشم آمد این بود: بسم‌الله الرحیم.

پس از ساعت‌ها کار( از تماس با دوستان شاعر و نویسنده و مترجم گرفته تا دریافت مطالب...) منتظر می‌مانی تا شماره‌ای دیگر منتشر شود و حلاوت دیدار آن، از بار سختی‌ها بکاهد و با امید بیشتر به دیدار دغدغه‌های تازه بروی برای آماده‌سازی شماره‌ای دیگر و ... مجله منتشر می‌شود و با تمام اشتیاق تمام نسخه‌های آن را برای آنان که به نوعی وامدار مهرشان هستی می‌فرستی. هنوز فرصت نکرده‌ای که نگاهی اجمالی بر حاصل کار بیاندازی که زنگ‌ها به صدا در می‌آیند و دوسه خطای موجود را که بی‌تردید مسئولش هستی، به تو گوشزد می‌کنند و ...»

«سه داستان کوتاه»، «چند شعر از منصور مرید»، «بادام‌های نارس»، «دیداری دیگر از پاریس»، «مصاحبه»، «نقد و معرفی»، «ردپای پیری در ترانه‌های محلی»، «ابوحیان توحیدی شیرازی»، «مقالات ادبی»، «سایه‌های سرگردان»، «شمشیر، معشوقه‌ی قلم»، «پدیده‌ی احتمالی معاصر»، «کلمات با من کنار نمی‌آیند» و «چند شعر از سیاوش بیژنی» از جمله بخش‌های این نشریه به شمار می‌آیند.

در شعر تازه «اتفاق» از منصور مرید که در این نشریه منتشر شده، می‌خوانیم:
«می‌پیمایند/ عقربه‌های ساعت/ سطوح مدور اعداد را/ در/ شمارش معکوس/ شی‌ئی/ داغ و کروی/ گردون شتاب و بادرفتار/ بر/ جسمی به دمای 38 درجه/ در فاصله‌ی پنج‌ متر/ به ارتفاعِ پنج‌ هزار متر/ در وهمِ خاموشی رویا/ بشتاب/ گُر گرفتند/ زغال‌های/ خاموش خیال/ و/ تبخیر واژه‌های نم‌دار/ در شراره‌ها/ بلوغِ هراس/ در قبیله‌ی باد/ حریقِ واژه‌هاست»

شماره چهارم ماهنامه ادبی- هنری آتش، در 130 صفحه و به قیمت 50 هزار تومان به چاپ رسید.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها