چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
کتاب تازه‌ای از نویسنده «دنیا خانه من است»/ سولماز و سوگل از ترکیه برای بچه‌ها می‌گویند

کتاب «سولماز و سوگل؛ داستانی از ترکیه» یکی از تازه‌ترین کتاب‌های مجموعه‌ «دنیا خانه‌ من است»، به‌تازگی توسط انتشارات پرنده آبی منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب را گلچین الپوگه با موضوع آشنایی با ترکیه و پوشش و آداب و رسوم این کشور و برای کودکان نوشته است و انتشارات پرنده‌ی آبی (واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی) آن را در سال 1400، در قطع رحلی و در ۳۲ صفحه به چاپ رسانده است.

ابراهیم عامل محرابی، ترجمه و خانم فاطمه خسرویان نیز تصویرسازی کتاب را بر عهده داشته‌اند.

در سولماز و سوگل که مناسب گروه سنی «ب» است، تلاش شده که در ضمن آشنایی با کشور ترکیه، مفاهیمی چون دوستی با حیوانات، نتیجه‌گیری از تلاش، راستگویی، درستکاری، مهربانی و گذشت برای کودکان ملموس شود.

مجموعه‌ «دنیا خانه‌ من است»، راوی قصه‌های مردم فرهنگ‌های مختلف دنیاست؛ قصه‌هایی از جنوب آمریکا تا شرق آسیا که برای زمان و مکان مشخصی هم نیستند. کودکان در داستان‌های «دنیا خانه‌ من است» می‌توانند سفر کنند و ببینند که انسان‌ها در سراسر جهان، از قدیم تا به حال مثل ما احساسات و تخیلاتی داشته‌اند؛ خیالات و جادوها تا آرزوها.

این مجموعه به درخواست پرنده‌ آبی از سراسر جهان نوشته شده و نکته‌ قابل توجه در آن تصویرگران ایرانی‌ هستند که به‌خوبی متن داستان را با تصویرهای عالی تلفیق کرده و فضای فرهنگی کشور‌ها را هم در نظر داشته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها