دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
«دماوند نامگ» منتشر شد

کتاب «دماوند نامگ» نوشته بهروز شادلو، به همت انتشارات سیب سرخ به بازار کتاب رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ داستان بلند «دماوند نامگ» نوشته بهروز شادلو از سوی انتشارات سیب سرخ به کتاب‌فروشی‌ها راه یافت.

در توضیح ناشر آمده که این اثر با تمی اساطیری و با محوریت دماوند به عنوان نمادی از ایران زمین، یک روایت داستانی بلند را بازگو کرده است. به گفته نویسنده آن در هر بخش از خود تم و موضوع محوری متفاوتی دارد اما در مجموع مخاطب این داستان بلند محوری‌ترین موضوعی که در همه داستان ها ارتباط برقرار می‌کند، فرهنگ ایران است.

بهروز شادلو همچنین با اشاره به تلاش خود برای امتزاج میان اسطوره و ادبیات در این داستان بلند می‌گوید: داستان‌های رخ داده در این اثر اساسأ مستقل و بدیع هستند، اما رخدادها و مضامین اساطیری پیش‌برنده داستان‌ها هستند.

وی همچنین تصریح کرد که نمی‌توان گفت که متن داستان‌ این کتاب نمادین هستند، اما نمادپردازی اساطیری ژرفی در داستان‌ جاری شده است. من در این اثر تلاش کردم حاصل کار در عین روایت‌های اساطیری خود پیکره کاملا نوگرایی داشته باشد.

شادلو همچنین به موضوع زبان کتاب نیز اشاره کرد و گفت: زبان در این داستان در تناسب کامل با داستان پرداخته شده، اما به رغم بهره‌مندی از صورتی کهن بسیار روان و به‌روز است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «زمستان سپری شد و آن سنگ آغاز به شکفتن نمود. پس از پنج روز، در آغازین روز بهار، از آن سنگ که دوپاره شده بود زن و مردی بیرون آمدند و به اندازه دوازده گام دورتر از هم نشستند. آن زن و مرد پنج شبانه روز بی‌جنبش و چشم داشت و بی‌سخن روی در روی هم نشستند. در ششمین روز، به روز خرداد از ماه فروردین، چشم گشادند و گفتن یافتند. همانجا همانگونه دیرگاهی همدیگر را نگریسته تا که زبان باز کرده و با هم از هم پرسیدند: کیستی؟ و هر دو با هم پاسخ گفتند: دماوند.»

کتاب «دماوند نامگ» نوشته بهروز شادلو، در 92 صفحه، به قیمت 40هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز و از سوی انتشارات سیب سرخ به بازار کتاب رسید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها