دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
«آرامش» آلن دوباتن در هفت داستان اصفهان

نشست تحلیل کتاب «آرامش» نوشته آلن دوباتن، با حضور محمدمسعود داریان دکترای مشاوره خانواده، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان در کتاب فروشی هفت داستان و در روز چهارشنبه، 19 آبان، ساعت 17 ، با ظرفیت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، نشست تحلیل کتاب «آرامش» نوشته آلن دوباتن، با حضور محمدمسعود داریان دکترای مشاوره خانواده، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان در کتاب فروشی هفت داستان برگزار می شود.

این برنامه که در روز چهارشنبه، 19 آبان، ساعت 17 ، با ظرفیت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز برگزار می‌شود به بررسی کتابی از  «آلن دو باتن»، فلسفه‌دان و نویسنده زوریخی پرداخته می شود که در این کتاب به زبانی ساده و بدون حاشیه‌رفتن‌های خسته‌کننده، خوانندگان را درزمینه انواع اضطراب آگاه می‌کند.
 
 در این نشست، دیاریان با شعارهای «آرامش، گران‌بها و کم‌یاب است»، «اصلا می‌توان به آن دست یافت یا مشکل از ماست؟»  «افکار ما، انتظارات غلط، سبک زندگی نامعقول و ...» جلسه خود را در کتاب فروشی هفت داستان، واقع در میدان برج خیابان شیخ صدوق اصفهان برگزار خواهد کرد.
 
دوباتن در کتاب آرامش با کمک فلسفه رواقی و رویکرد روان‌شناسی شناختی تشویق می‌کند اضطراب‌ها نظاره شود و بی‌آنکه عجولانه کسی از آن بگریزد، چون کاشفان سرزمین‌های ناشناخته به ناگفته‌های اعماق ذهن گوش بسپارد. وی -که دانش‌آموخته‌ی فلسفه است- توانسته با طبقه‌بندی‌های سودمند نظریات فیلسوفان و روانشناسان را برای زندگی روزمره کارآمد کند. این دو رویکرد، یعنی فلسفه‌ی رواقی در فلسفه و رویکرد شناختی در روان‌شناسی از جنبه‌ای به هم شباهت دارند: تمرکز بر ساحت ذهن و یافتن ریشه‌ی مشکلات زندگی روزمره در شیوه‌ی تفکر انسان. وی به شیوه‌ای نظام‌مند به طیفی از مسائل می‌پردازد که سرچشمه‌ی اضطراب‌های انسان است؛ آن‌گاه توصیه می‌کند صبورانه به زوایای تاریک ذهن‌تان گوش بسپارید تا در سایه‌ی این درک و بصیرت راه‌حل‌های جدیدی برای آرام‌ماندن بیابید.
 
 درمقدمه‌ی کتاب آرامش می‌خوانیم: «هر بار که در رسیدن به آرامش شکست می‌خوریم، می‌توانیم به تحلیل آن بپردازیم تا چیزهایی مفید و ارزش‌مند در مورد خود کشف کنیم. هرگونه نگرانی، ناکامی، بی‌تابی یا خشم ناگهانی، بصیرت‌های مهمی در بطن خویش دارد که در اختیار ما بگذارد؛ به این شرط که زحمت رمزگشایی آنها را به جان بخریم. راه مطلوب برای رسیدن به آرامش این نیست که ذهن خود را خالی کنیم؛ بلکه باید به شکلی دقیق‌تر و آهسته‌تر به تجارب ناراحت‌کننده خود بنگریم؛ با این هدف که نگرانی‌های بنیادین را کشف و روشن کنیم».
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها