شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
30 اثر با موضوع ادبیات پایداری از سوی انتشارات جمکران منتشر می‌شود

مدیر روابط عمومی و بین‌الملل انتشارات کتاب جمکران با اشاره به ارائه بیش از100 طرح از سوی نویسندگان مختلف طی یک سال گذشته به دفتر ادبیات پایداری کتاب جمکران، گفت: تا پایان سال نزدیک به 30 اثر با موضوع ادبیات پایداری تدوین و آماده ارائه به بازار نشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، محمد علی نباتی؛ مدیر روابط عمومی و بین‌الملل انتشارات کتاب جمکران در حاشیه مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید گمنام 27 ساله که در مناطق عملیاتی فکه تفحص شده، گفت: حدود یک‌سال پیش، کتاب جمکران با توجه به ضرورت‌های حوزه فرهنگ و ادبیات کشور و خلأهای موجود، دفتر ادبیات پایداری خود را تأسیس و در این حوزه به نقش‌آفرینی پرداخت. طی این مدت با همکاری رزمندگان، خانواده‌های شهدا، نویسندگان و کنگره شهدای استان قم، جلسات متعدد، مستمر و پرباری برگزار شد تا رزمندگان در جلسات جمعی و با حضور نویسندگان خاطرات خود را بیان و نویسنده‌ها سوژه‌یابی کنند. طی این مدت بیش از یک‌صد طرح از نویسندگان مختلف به دفتر ادبیات پایداری کتاب جمکران ارائه و بررسی شد.
 
وی با بیان اینکه تعامل متقابل و مستمر بین نویسندگان جوان و رزمندگان تجربه مثبت و شیرینی بود، افزود: در این مدت کتاب جمکران به محلی برای حضور بسیاری از جانبازان، رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس تبدیل شده بود که به کتاب جمکران اطمینان کرده و گنجینه‌ای از خاطرات را بیان کردند و نویسندگان نیز در تعاملی نزدیک با این عزیزان قلم زده‌اند.
 


نباتی با اشاره به حضور شهید گمنام در کتاب جمکران گفت: در این ایام اهل قلم و فرهنگ در کتاب جمکران با نفس و خاطرات جانبازان و رزمندگان مأنوس بودند و در ایام شهادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع)، اتفاقی زیبا در این فضا رقم خورد و میزبان شهید گمنام از دیار فکه بودیم. این اتفاق باعث شد تا حال و هوای این مکان بیش از پیش متأثر از شهدا شود و به مدد این شهید، آثاری ارزنده در دفتر ادبیات پایداری کتاب جمکران شکل گیرد.
 
مدیر روابط عمومی و بین‌الملل کتاب جمکران در پایان ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال نزدیک به 30 اثر با موضوع ادبیات پایداری تدوین و آماده ارائه به بازار نشر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها