چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
علامه حسن‌زاده از نظر علوم و کثرت کتب منتشرشده منحصربه‌فرد است

آیت‌الله حسن رمضانی از شاگردان برجسته علامه حسن‌زاده آملی، این عالم ربانی را از نظر علوم، معارف، فنون، کثرت کتب منتشرشده، سیر و سلوک و اربعینیات منحصربه‌فرد دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، مراسم بزرگداشت مرحوم علامه حسن حسن‌زاده آملی با حضور آیت‌الله حسن رمضانی از شاگردان برجسته آن مرحوم، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و سجاد عمرانی سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم ضمن تسلیت رحلت پیامبر و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، درگذشت این عالم ربانی را ضایعه‌ای بزرگ دانست و علاوه بر قرائت پیام مقام معظم رهبری به مناسبت رحلت علامه، گفت: این برنامه تلاشی در جهت بزرگداشت مقام علامه حسن‌زاده است.

سپس دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سخنانی گفت: شوق به علم‌آموزی، ادب، احترام و قدردانی نسبت به اساتید و توجه به معارف اهل بیت (ع) و عبادت با حضور قلب، سه ویژگی برجسته و از جمله علل موفقیت علامه حسن‌زاده آملی است.

مختارپور تصریح کرد: دو کتاب «الهی‌نامه» و «نامه‌ها و برنامه‌ها» -که مجموعه مناجات‌ها و نامه‌های گردآوری شده‌ی علامه حسن‌زاده آملی است- از جمله کتاب‌هایی است که برای عموم مردم برای شناخت بیشتر این عارف وارسته مناسب است.

در ادامه برنامه، آیت‌‌الله حسن رمضانی از شاگردان برجسته علامه حسن‌زاده آملی بیان کرد: علامه حسن‌زاده آملی از نظر علوم، معارف، فنون، کثرت کتب منتشر شده، سیر و سلوک و اربعینیات منحصربه‌فرد است.

این استاد حوزه علمیه، شروع فعالیت‌های سیاسی علامه حسن‌زاده آملی را از سال 1342 و پس از دیدار با امام خمینی (ره) دانست و اضافه کرد: علامه حسن‌زاده در طول سال‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی، همواره حامی امام، مقام معظم رهبری و انقلاب بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها