پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
خرید بیش از 3میلیارد تجهیزات برای کتابخانه‌های مناطق محروم شیراز

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از تجهیز 6 کتابخانه عمومی در مناطق محروم شهرستان شیراز با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، روح‌الله منوچهری با اشاره به خرید تجهیزات برای 6 کتابخانه عمومی در شهر شیراز عنوان کرد: استانداری فارس از محل طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی مبلغ 3 میلیارد و 215 میلیون ریال اعتبار برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی شیراز تخصیص داد.
 
وی اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی، مرکزی مهم برای توسعه فرهنگ هر جامعه محسوب می‌شود که با ساخت، تقویت منابع و تجهیزات آن می‌توان جامعه‌ای شاد و با نشاط ایجاد و افراد را از آسیب‌ها مصون کرد، استانداری فارس از محل طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سال 1399، بخشی را به کتابخانه‌های عمومی اختصاص داده است.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس اضافه کرد: بر این اساس با نظر کارشناسی و تعیین نیازهای کتابخانه‌های عمومی، تجهیزات مورد نیاز کتابخانه‌های عمومی بهمن‌بیگی، جوانان، ملاصدرا، طاووسیه، قطب الدین و سعدی شیراز  بررسی شد و این کتابخانه ها که بیشتر در مناطق محروم شهر شیراز هم واقع شدند به تجهیزات و امکانات جدید و بروز مجهز شدند.
 
منوچهری افزود: چاپگر، اسکنر، بارکدخوان، دستگاه پرس، آبسردکن، انواع قفسه کتاب، ایستگاه جست‌وجوی کتاب، رایانه، مولاژ و تجهیزات بخش کودک و ... از جمله مواردی بود که برای این کتابخانه‌ها خریداری و فرستاده شد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس ارتقا و بهبود کتابخانه‌های عمومی موجود را از اولویت‌های کاری دانست و گفت: تجهیز و استفاده از ‎‎‎‎‎کتابخانه‌ها، مطالعه و گذراندن وقت در این محیط، نقش به‌سزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، غنی کردن اوقات فراغت و افزایش سواد عمومی مردم دارد. درنتیجه ضروری است اقدامات لازم با هدف فرهنگ‌سازی و تشویق کاربران به استفاده از کتابخانه در اولویت قرار گیرد.
 
منوچهری با تأکید بر اینکه در دو سال گذشته تجهیزات بسیاری برای کتابخانه‌های عمومی فارس خریداری شده است، اضافه کرد: تاکنون در چندین طرح منابع و تجهیزات مورد کتابخانه‌های عمومی در استان به‌روز رسانی شده است؛ همچنین تجهیزات کتابخانه عمومی شهید آیت الله دستغیب شیراز نیز تامین اعتبار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها