پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خود را به تراز انقلاب اسلامی برساند

آیت‌الله اعرافی با اشاره به مطالبه‌گری حوزه علمیه در مسیر انقلاب اسلامی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقویت زیرساخت‌های فرهنگی خود را به تراز انقلاب اسلامی برساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در دیدار با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به  آمادگی حوزه علمیه قم در قالب برنامه‌ریزی‌ توافقنامه‌ها با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: حوزه علمیه آماده هرگونه تعامل و همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و هم اکنون ۲هزار طلبه حوزوی در رشته های مختلف هنری فارغ التحصیل شده‌اند.

وی تصریح کرد: فروردین ماه سال آینده حوزه علمیه قم وارد یکصدمین سال تاسیس و فعالیت خود در دوره جدید می‌شود و در این عرصه نیز می‌توان همکاری‌هایی با هم داشته باشیم.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: حوزه علمیه خود را در مقام مطالبه‌گری و پاسخگویی در مسیر نظام و انقلاب اسلامی تعریف کرده‌است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با تقویت زیرساخت‌های فرهنگی خود را به تراز انقلاب اسلامی برساند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با انتقاد از جایگاه نامناسب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام در قوه مقننه و قوه مجریه یادآور شد: یکی از خلأهای کنونی این است که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی‌تواند جایگاه واقعی خود را در قوه مقننه و قوه مجریه پیدا کند و انتظار می‌رود وزارت فرهنگ بتواند در این حوزه خلأها را پر کند.

وی در پایان گفت: قم یکی از شهرهای شاخص در حوزه نشر کتاب است و باید حمایت لازم از این صنعت در تامین کاغذ و سایر ملزومات انجام گیرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها