دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
علامه حکیمی در حرم رضوی آرام می‌گیرد

پیکر علامه محمدرضا حکیمی، اندیشمند اسلامی که روز گذشته به ملکوت اعلی پیوست، در حرم مطهر امام رضا (ع) به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، قرار است روز سه‌شنبه مراسم تشییع و تدفین علامه محمدرضا حکیمی در مشهد و صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شود.
 
محمدرضا حکیمی، اندیشمند دینی و نویسنده در ۱۴ فروردین ۱۳۱۴ در مشهد متولد و در سال ۱۳۲۶ وارد حوزه علمیه خراسان شد و تا ۲۰ سال در این حوزه به تحصیل پرداخت. محمدتقی ادیب نیشابوری، شیخ مجتبی قزوینی خراسانی، سیدمحمدهادی میلانی، احمد مدرس یزدی، اسماعیل نجومیان، حاج سیدابوالحسن حافظیان و حاجی‌‌خان مخیری، از مهم‌ترین استادان زنده‌یاد حکیمی بوده‌اند.
 
از آثار محمدرضا حکیمی می‌توان به «الحیاة»، «خورشید مغرب»، «عقل سرخ»، «عاشورا: مظلومیتی مضاعف»، «شیخ‌آقا‌بزرگ تهرانی»، «تفسیر آفتاب»، «فریاد روزها»، «سپیده‌باوران»، «گزارش (برگرفته از الحیاة)» و ... اشاره کرد.

از این عارف برجسته با عناوینی چون «علّامه»، «استاد»، «فیلسوف عدالت» و «مرزبان توحید» یاد می‌شود و کتاب الحیاة وی که یک دایرةالمعارف اسلامی است، از شهرت و اعتبار خاصی در جهان اسلام برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها