دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
کسب درآمد از وب سایت یا اینستاگرام؟ کدام یک بهتر است؟

برای کسب درآمد بهتر، داشتن وب سایت بهتر است یا تبلیغات از طریق شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام؟ در این گزارش که توسط کارشناسان ما در مجموعه پیام آوران پارسیان تهیه شده است، سعی شده تا شما عزیزان را با ویژگی‌های کسب درآمد از طریق وب سایت و همینطور اینستاگرام بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)‌؛ این روزهای برای کسب درآمد روش های مختلف وجود دارد که با به کار بردن هر یک از آنها به صورت صحیح و اصولی می توانید در بهترین جایگاه‌ها قرار گرفته و علاوه بر آن فروش و درآمد خوبی را از راه‌های تبلیغاتی خود داشته باشید. به خصوص در شرایط امروزی و با وجود ویروس کرونا باید به فکر کسب و کار اینترنتی باشید.

اما سوالی که برای بسیاری از افراد وجود دارد این است که برای کسب درآمد بهتر، داشتن وب سایت بهتر است یا تبلیغات از طریق شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام؟
در این گزارش که توسط کارشناسان ما در مجموعه پیام آوران پارسیان تهیه شده است، سعی شده تا شما عزیزان را با ویژگی‌های کسب درآمد از طریق وب سایت و همینطور اینستاگرام بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

کسب درآمد از طریق وب سایت بهتر است یا اینستاگرام؟
کسب درآمد اینترنتی با سایت یا فروشگاه اینترنتی
این روزها داشتن وب سایت برای اکثر مشاغل یک امر ضروری محسوب می شود. داشتن وب سایت از جهاتی دارای مزایای مختلفی نسبت به سایر روش های کسب درآمد می باشد که در ادامه به معرفی ویژگی ها و مزایای داشتن وب سایت برای کسب درآمد خواهیم پرداخت:

مزایای داشتن سایت برای کسب درآمد
از مزایای داشتن وب سایت می توان به هریک از موارد زیر اشاره کرد:

به روز رسانی و مدیریت راحت محصولات
داشتن وب سایت موجب شده تا محصولات خود را همواره به روز نگه دارید و بتوانید به راحتی وضعیت موجود محصولات خود را به راحتی در اختیار مشتریان خود قرار دهید.
برای مثال اگر محصولی را موجود نداشتید، با نمایش "محصول مورد نظر موجود نیست" می توانید مشتری خود را آگاه کنید.

امکان دسته بندی راحت محصولات
می توانید تمام محصولات خود را با توجه به نوع کسب و کاری که دارید در دسته بندی های مختلف قرار دهید. برای مثال کسانیکه وب سایت فروشگاهی لباس دارند می توانند دسته بندی هایی همچون لباس مردانه، لباس زنانه، شلوار، پیراهن و ... را برای سایت خود در نظر بگیرند. این کار باعث شده تا مدیریت محصولات هم برای مشتریان و هم برای خودتان بسیار آسان باشد.

جستجوی راحت محصولات توسط کاربران
وب سایت با قابلیت جستجویی که دارد کار کاربران را بسیار راحت کرده است. پیدا کردن یک محصول خاص در بین محصولات فراونی که دارید، کار دشواری می باشد. پس در اینجا داشتن قابلیت جستجو در وب سایت ها به کمک کاربر آمده و می تواند محصول مورد نظر خود را به راحتی پیدا کند.
خطر فیلتر شدن رسانه شما را تهدید نمی‌کند یا حداقل کمتر تهدید می کند
خطر فیلترینگ بیشتر متوجه شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی است و کمتر دیده شده است که فروشگاه اینترنتی دچار فیلترینگ شود. پس نیازی نیست شب که می‌خوابید نگران بسته شدن فروشگاه‌تان باشید.

از دیگر مزایای داشتن وب سایت می توان به هر یک از موارد زیر اشاره کرد:
پرداخت اینترنتی آسان و مطمئن با اتصال به درگاه های اینترنتی معتبر
بسیاری از وب سایت ها دارای امنیت بوده و می توانید با خیال آسوده از آنها خرید کنید
خرید آسان و راحت

مزایا و ویژگی های کسب درآمد از طریق وب سایت

با داشتن وب سایت با چه چالشی هایی رو به و خواهید شد؟
حتی با وجود داشتن وب سایت، شما مانند دیگر شبکه های اجتماعی با چالش هایی رو به رو خواهید شد. این نکته را باید بدانید که با داشتن وب سایت، مواردی هستند که باید به هر یک از آنها توجه داشته باشید تا بتوانید در بهترین نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرید. در ادامه به معرفی هر یک از این موارد خواهیم پرداخت:
با داشتن وب سایت و برای شروع باید هزینه پرداخت کنید
سایت های مختلفی برای طراحی وجود دارند که هر یک از آنها از تعرفه و قیمت های متفاوت خود برخوردار هستند. برای مثال تعرفه و قیمت سایت فروشگاهی با وب سایت های دیگری همچون وب سایت آژانس هواپیمایی، وب سایت خبری و دیگر وب سایت های موجود، متفاوت می باشد.
پس باید بدانید در اولین قدم باید بودجه ای را جهت طراحی سایت خود کنار بگذارید.
با داشتن سایت زمان بیشتری طول میکشد تا شناخته شوید
بسیاری از افراد تصور میکنند تنها با داشتن وب سایت می توانند کسب و کاری موفق و عالی داشته باشند، اما اینطور نیست. طراحی سایت تنها قدم اول و پایه برای شروع کسب و کاری موفق خواهد بود. برای اینکه در موتورهای جستجوگر گوگل بهتر دیده شوید، مراحلی وجود دارد که باید به آنها توجه داشته و هر یک را رعایت کنید که در ادامه به معرفی آنها پرداخته ایم:

اهمیت به سئوی وب سایت
اهمیت سئو یا بهینه سازی کردن سایت از آنجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده میکنند و اهمیت بهینه سازی جایی به اوج خود میرسد که اکثر مردم فقط به صفحه‌ی اول نتایج جستجو نگاه میکنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسئله الزامی است که سایت شما در صفحه‌ی اول نتایج جستجو قرار گیرد.
سئو (Search Engine Optimization) یا بهینه سازی سایت جهت موتورهای جستجو، فرآیندی است که جدای از اهمیت آن در حضور مناسب در موتورهای جستجوی معتبر، می تواند بازدهی وب سایت را افزایش داده و موجب جذب مخاطبان بیشتری جهت بازدید از سایت شما شود.
تمام استانداردهای لازم جهت بهینه سازی وب سایت برای بهبود عملکرد وب سایت ها تدوین شده است.
سئو (SEO) search-engine-optimization روشی برای ارتقاء یک وب سایت به منظور افزایش تعداد بازدیدکننده هایی است که از موتور های جستجو دریافت می کند.
سئو جنبه های متفاوتی دارد،از کلماتی که در وب سایت استفاده می کنید گرفته تا کیفیت لینک هایی که دیگر سایت ها به شما می دهند.
به عبارت دیگر سئو به این معناست : “اطمینان از این که ساختار وب سایت به سادگی و راحتی برای موتور جستجو قابل فهم است.
سئو تنها درباره ی “موتور” ها نیست بلکه در طرف مقابل به معنای ساخت وب سایت به طوری است که برای کاربران خوشایند باشد.

تبلیغات در گوگل یا گوگل ادوردز جهت زودتر دیده شدن
بسیاری از مدیران وب سایت می خواهند زودتر در بهترین نتایج جستجوگر گوگل قرار بگیرند و برای اینکه زودتر به نتیجه برسید می توانید از روش تبلیغ در گوگل یا همان گوگل ادز (Google Adwords) استفاده کنید.

تبلیغات در گوگل (Google AdWords) به سرویس آنلاین گوگل گفته می شود که به بازاریابان اینترنتی این اجازه را می دهد تا با رقبای خود در دنیای تجارت رقابت کرده و تبلیغات خود را در نتایج جستجوی گوگل در بالاترین جایگاه نمایش دهند. تبلیغات آنلاین گوگل بر اساس کلمات کلیدی انتخابی مدیران وب سایت ها و همچنین جستجوی کاربران نمایش داده می شود. گوگل ادوردز به مثابه یک حراجی است. شما باید بودجه و پیشنهاد خود را در هنگام ثبت نام مشخص کنید. از آنجاییکه گوگل می خواهد درآمد خود را به بالاترین حد ممکن برساند، تبلیغات وب سایتی را نمایش می دهد که بیشترین پیشنهاد را برای آن کلمه کلیدی داده است. در صورتی که تبلیغات شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد، هزینه ی پرداختی که بابت هر کلیک کاربر (CPC) از بودجه ی شما کسر می شود کمتر از تبلیغاتی است که کیفیت مناسبی نداشته باشد.

کسب درآمد اینترنتی با اینستاگرام
اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی این روزها که طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده است. بسیاری از کسانیکه دارای کسب و کار هستند، از طریق همین شبکه اجتماعی توانسته اند فروش و درآمد عالی داشته باشند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است.
پس به نظر می‌رسد که با راه‌اندازی کسب و کار اینستاگرامی یک بازار بزرگ در اختیارتان است و درآمد خوبی هم از آن خواهید داشت. در ادامه به معرفی بهتر مزایای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی خواهیم پرداخت:

مزایا و ویژگی کسب درآمد از طریق اینستاگرام

مزایای راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی
از مزایای فروش و کسب درآمد از طریق اینستاگرام می توان به هریک از موارد زیر اشاره کرد:
استفاده از اینستاگرام به صورت رایگان
جهت کار با شبکه اجتماعی پرطرفدار اینستاگرام، نیاز به سرمایه زیاد نمی باشد. تنها کافیست در اینستاگرام عضو شده و اکانتی برای خود یا کسب و کارتان به صورت رایگان بسازید بدون آنکه هزینه ای پرداخت کنید.

استفاده راحت از اینستاگرام
پست گذاشتن در اینستاگرام، مشاهده آمار و استفاده از سایر امکانات پروفایل‌های تجاری در اینستاگرام کار بسیار راحتی است و هر کسی که کار کردن با موبایل‌های هوشمند را بلد باشد از پس آن بر می‌آید.
تنها کافیست با یک بازاریابی درست، به خوبی دیده شوید
همانطور که میدانید افراد زیادی در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعال هستند. پس دیده و شناخته شدن هم در اینستاگرام کار راحتی است. اما باید بدانید که در اینستاگرام باید به صورت اصولی و صحیح فعالیت داشته باشید. با داشتن فالوورهای اصل و پاسخگویی و فعالیت منظم در شبکه اجتماعی اینستاگرام می توانید اعتماد مشتریان بسیاری را به خود جذب کرده و علاوه بر آن فروش بسیاری خوبی را داشته باشید.

معایب راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی
کار با ایسنتاگرام و فروش محصولات از طریق ان علاوه بر اینکه دارای مزایایی می باشد، معایبی را نیز با خود به همراه دارد که از معایب فروش از طریق اینستاگرام می توان به هریک از موارد زیر اشاره کرد:

امکان دسته بندی برای محصولات وجود ندارد
در اینستاگرام برخلاف وب سایت نمیتوانید محصولات خود را دسته بندی کنید. تنها راه دسته بندی کردن محصولات استفاده از های لایت اینستاگرام بوده که این روش هم به نظم و مرتبی دسته بندی وب سایت نمی باشد و کاربران برای پیدا کردن محصول مورد نظر خود وقت بسیاری را باید هدر دهند.

امکان به روز رسانی محصولات وجود ندارد
قیمت کالاها و موجودی آن‌ها مدام در حال تغییر است و تغییر دادن آن‌ها در اینستاگرام وقت زیادی از شما می‌گیرد، به خصوص اگر محصولات شما زیاد باشند یا در حال گسترش کسب و کارتان باشید. در واقع همیشه باید پست‌های‌تان را آپدیت کنید.

فرآیند پرداخت دشوار
در خریدهای اینستاگرامی امکان اتصال به درگاه بانکی و پرداخت آنلاین وجود ندارد. اگر کسی بخواهد از صفحۀ اینستاگرام شما خریدی را انجام بدهد برای پرداخت باید ابتدا از شما شماره کارت بگیرد و بعد از کارت به کارت کردن وجه و ارائه رسید به شما سفارش خود را کامل کند. گاهی این پروسۀ پرداخت خرید آن‌قدر طولانی و سخت می‌شود که بسیاری از افراد از خیر آن می‌گذرند. حالا تصور کنید تعداد زیادی مشتری هم در طول روز داشته باشید؛ که انجام همۀ آن‌ها قطعا فرایندی دشوار است.

خطر فیلتر شدن همواره شما را تهدید می‌کند
در ایران امکان فیلتر شدن بسیاری از شبکه های اجتماعی وجود دارد. همانند تلگرام که فیلتر شد و حتی الان هم خبرهایی از فیلتر شدن شبکۀ اجتماعی اینستاگرام به گوش می‌رسد. بعضی روزها این اخبار تکذیب می‌شوند و گاهی هم تایید؛ با این حال هیچ بعید نیست که اینستاگرام هم به زودی به سرنوشت تلگرام مرحوم دچار شود.

کدام یک بهتر است؟ داشتن وب سایت یا اینستاگرام؟
با توجه به توضیحات بالا و مزایا و معایبی که برای هر یک از روش های کسب درآمد یعنی وب سایت و اینستاگرام گفتیم، باید بگوییم بهتر است برای دیده شدن، هم وب سایت داشته باشید و هم از اینستاگرام استفاده کنید.

در توضیحات بالا دیدید که مزایای وب سایت جزو معایب اینستاگرام بوده و برعکس این موضوع هم وجود دارد. پس برای تکمیل معایب و افزودن به مزایای هر یک، پیشنهاد می دهیم از هر دو روش جهت فروش و کسب درآمد عالی استفاده کنید.

می توانید از طریق اینستاگرام که مخاطبین بسیار دارد مشتری زیادی را جذب کرده و آنها را به سمت وب سایت خود جهت خرید و پرداخت نهایی هدایت کنید.
اگر در زمینه طراحی سایت، سئو و بهینه سازی آن و همینطور تبلیغات در گوگل به دنبال مجموعه ای مطمئن و با تجربه هستید، ما به شما شرکت پیام آوران پارسیان (www.papgroup.ir) را معرفی می‌کنیم.

شرکت پیام آوران پارسیان از ابتدای سال 1389 به عنوان اولین شرکت تابعه گروه نرم افزاری پارسیان، فعالیت خود را درحوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) سازماندهی و متمركز نموده است. این شركت هم اكنون در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و 2 شركت وابسته در زمینه مدیریت‌، نظارت، مشاوره، ارائه محصولات و خدمات و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های ICT، حضوری فعال و مؤثر در بازار داخلی، با رویكرد حضور در عرصه ‌های کشوری دارد.
منبع: شرکت پیام آوران پارسیان | papgroup.ir

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها