یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷
برترین‌های مرحله استانی بیست و سومین جشنواره قصه‌گویی خوزستان معرفی شدند

برگزیدگان مرحله استانی بیست‌ و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ازسوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با اعلام خبر برگزیدگان مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی بیان کرد: پس از بررسی و پایش آثار رسیده از قصه‌گویان خوزستانی در گروه‌های «پسران و دختران»، «زنان و مردان» و «پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها» در بخش‌های ملی و آیینی- سنتی، برگزیدگان مرحله استانی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و راه‌یافتگان به مرحله منطقه‌ای، معرفی شدند.

بهرام دهکردی افزود: هئیت داوران متشکل از: آرزو حقیقی، زینب افضلی و جهان گل‌محمدی در بخش ملی عناوین برگزیده اول تا سوم گروه دختران و پسران را به ترتیب به ستایش یزدانی با قصه «آقای هزارپا و کفاش» از اهواز، ناهید محمدی منصوری با قصه «قلقلی» و فاطمه تمیمی با قصه «تبر» هر دو از هندیجان اختصاص دادند و علیرضا رئوفی با قصه «مرد جوان و خیاط» دیگر نوجوان هندیجانی بود که توانست عنوان شایسته تقدیر این بخش از جشنواره را کسب کند.

دهکردی با اشاره به دیگر برگزیدگان بخش ملی جشنواره قصه‌گویی گفت: در بخش ملی، گروه زنان و مردان‌، زینب مقدم با قصه «چشمک» از بندر امام خمینی (ره)، خدیجه بابادی با قصه «زائر» از اهواز و فاطمه جوکار با قصه «درختی که کلاغ نداشت» از بهبهان به ترتیب حائز عناوین اول تا سوم شدند و مرجان نوروزی‌زاده با قصه «یه جور دیگه» از اهواز عنوان شایسته تقدیر این بخش را به خود اختصاص داد. همچنین هیئت داوران در بخش ملی، گروه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، کسی را شایسته کسب عناوین اول تا سوم تشخیص نداد و عنوان شایسته تقدیر این بخش به «نسرین زاده وفادار» از شوشتر تعلق گرفت.

وی در مورد بخش آیینی - سنتی گروه دختران و پسران اضافه کرد: المیرا موری با قصه «رستم و اسفندیار» از شوشتر، رتبه اول، نگار گچ پزان با قصه «آرش کمانگیر» رتبه دوم و آیناز قنواتی‌نژاد با قصه «رزم رستم و سهراب» رتبه سوم هردو از بهبهان و نیاز شکری‌نسب با قصه «زال سپید مو» دیگر نوجوان بهبهانی بود که موفق به عنوان شایسته تقدیر این بخش از جشنواره شد.

دهکردی گفت: در بخش آیینی - سنتی، شرکت کننده‌ای در میان گروه‌های «زنان و مردان» و «پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها» نتوانست مقامی کسب کند.

وی یادآور شد: مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با شب یلدا به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها