دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶
چهارمین دوره جشنواره کشوری «داستان آهن» کلید خورد

ابوذر حلوایی‌پور گفت: چهارمین دوره جشنواره سراسری داستان کوتاه آهن، فعالیت خود را با حمایت شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و خانه داستان سیرجان آغاز کرده است و مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 14 شهریورماه می باشد.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ مدیر روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر گفت: چهارمین دوره جشنواره سراسری داستان کوتاه آهن، فعالیت خود را با حمایت شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و خانه داستان سیرجان آغاز کرده است و مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 14شهریورماه می باشد.



ابوذر حلوایی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب‌ایران (ایبنا)، با اشاره به اینکه این چهارمین سال و چهارمین دوره برگزاری این جشنواره در سطح کشوری است، افزود: شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در راستای اقدامات متنوع فرهنگی، هنری و اجتماعی که هر ساله انجام می‌دهد جشنواره سراسری داستان آهن را در دستور کار خود قرار داده است. در این دوره از جشنواره علاقه‌مندان در سه بخش ویژه‌ی معدن سنگ آهن؛ بخش نگاهی به زندگی کارگران و بخش آزاد با هم به رقابت خواهند پرداخت.

در فراخوان این جشنواره آمده است: جشنواره سراسری داستان آهن، داستان‌هایی را مورد بررسی قرار می‌دهد که با محوریت معدن نوشته شده باشد. علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره بایستی آن دسته از داستان‌های خود را که در هیچ جشنواره‌ای تاکنون حضور نداشته و یا در هیچ مجموعه‌ای به چاپ نرسیده اند؛ برای هر بخش از جشنواره ارسال کنند. (در مجموع سه اثر) این آثار بایستی در فایلی جداگانه و بدون مشخصات نویسنده، در قالب word و با فونت B nazanin با اندازه قلم ۱۴ در صفحه A4 و در محدوده ۲ هزار تا ۵ هزار کلمه به دبیرخانه جشنواره ارسال شوند.

علاوه بر آثار ارسالی؛ اسکن کارت ملی صاحب اثر به همراه تنها یک فایل جداگانه برای مشخصات اثر و نویسنده نیز بایستی به دبیرخانه ارسال شود. این فایل باید شامل عنوان داستان؛ بخش؛ نام و نام خانوادگی؛ شهر محل سکونت؛ کد ملی؛ شماره تماس؛ آدرس کامل همراه با کدپستی؛ آی.دی اینستاگرام و پست الکترونیکی صاحب اثر باشد. در پایان فراخوان این جشنواره آورده‌اند که داستان های رسیده به چهارمین جشنواره داستان کوتاه آهن با داوری رضا زنگی‌آبادی، حسن محمودی و صدرا پاریزی بررسی و آثار برگزیده انتخاب خواهند شد. علاوه بر تجلیل از آثار برگزیده در هر یک از بخش های سه گانه، به پنج اثر برتر از دید هیئت داوران نیز لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را حداکثر تا ۱۴شهریورماه ۱۴۰۰ به دبیرخانه جشنواره به آدرس ahanfestival@gmail.com  یا در واتساپ به شماره ۰۹۱۳۵۰۶۲۰۳۷ ارسال کنند. نتایج نیمه نهایی جشنواره ۲۰ آبانماه و نتایج نهایی ۲۰ دیماه ۱۴۰۰ اعلام و از برگزیدگان در مراسم اختتامیه که نیمه دوم دی ماه در سیرجان برگزار می‌شود، تقدیر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها